Isnin, Februari 05, 2018

Seorang pemimpin DAPigs menempelak Pengerusi Pakatan Selangor, Azmin Ali selepas dia secara terbuka mendakwa PAN negeri berbohong dalam isu pengagihan kerusi DUN di negeri itu.

Ronnie Liew merujuk kepada laporan media di mana Azmin menuduh PAN tidak amanah apabila mendakwa jawatankuasa rundingan pengagihan kerusi DUN di Selangor belum dibentuk.

Azmin dalam kenyataannya sebelum ini menuduh parti gabungan Pakatan sudah bermesyuarat 4 kali untuk membincangkan pengagihan kerusi dan 80% kerusi sudah diputuskan.
“Jangan fikir kami semua (termasuk Tun Dr Mahathir Mohamad) bodoh dan hanya kamu seorang yang bijak dan baik dalam politik. Sekarang semua orang dalam PH tahu siapa kamu,” kata Ronnie di Facebook semalam.
Selain PAN negeri, DAPigs Selangor juga dalam kenyataan berasingan mendakwa bahawa mereka juga tidak tahu 80% kerusi sudah diputuskan malah ianya tidak dibawa dalam mesyuarat.
“Bagi saya, kamu sudah gagal teruk. Kamu tidak layak jadi pengerusi negeri kami,” kata Ronnie.
Perkelahian antara parti gabungan Pakatan itu tercetus selepas PAN dan DAPigs mendakwa mereka tidak tahu tentang mesyuarat pengagihan kerusi DUN seperti yang dinyatakan oleh Azmin.

Pengerusi PAN Selangor dan Pengerusi DAPigs, Tony Pua mendakwa mereka hanya menghadiri 4 mesyuarat yang membincangkan strategi untuk Pilihan Raya Uumum ke 14 sahaja.

Reaksi PAN dan DAPigs itu turut menyaksikan serangan bertalu - talu daripada beberapa pemimpin PKR negeri yang tampil mempertahankan kenyataan Azmin secara terbuka melalui media.

Apa yang jelas, kedudukan Azmin pada ketika ini semakin bertambah goyah apabila tindakan yang dilakukannya tidak membawa keuntungan kepada PAN dan DAPigs secara menyeluruh.

Namun, rasa tidak puas hati PAN dan DAPigs terhadap kepimpinan Si Azmin itu bukan perkara yang baru. Malah kedua - dua parti bersekutu itu juga turut tidak menyenangi tindakan Azmin yang masih mahu mengekalkan PAS dalam pentadbiran Rejim Pakatan Selangor!!!
Categories: , , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping