Jumaat, Mac 25, 2011

...Erk Sam! Mana Pergi Lagi 80???...

Hehehe!!! Tak dapat sambutan rupanya usaha si Sam Ketot ni petang tadi. Awal pagi tadi dia kata AMK nak kumpul seramai 100 orang untuk buat demo di Masjid Jamek, Kuala Lumpur.

Kebetulan cerita pasal Masjid Jamek ni, Semut pun dari dulu rasa heran jugak. Kenapa bila nak buat demo je kena pegi Masjid Jamek? 

Kalau tak masjid tu, mesti Masjid Negara jadi sasaran. Bermula dari zaman Reformasi dulu sampai la sekarang.

Bila nak buat demonstrasi dan bantahan je, mesti dua tempat tu yang dipilih. Dah jadi sinonim sangat bagi puak - puak PKR ni nak berdemo.

Jadi, ada orang tanya. Masjid tu tempat untuk umat Islam ibadah ke atau tempat untuk orang nak buat demonstrasi?

Berbalik kepada cerita pasal si Sam Ketot ni pulak. Kata seorang pembaca blog Semut, ada 20 orang je yang beria - ia sangat nak berdemonstrasi hari ni.

Kata Anak Lenggong, 20 orang tu beria - ia membuat provokasi supaya jemaah yang hadir turut menyertai mereka buat dosa di depan Masjid tersebut.

Tapi kesian. Tak de orang pun yang layan. Itu menunjukkan, geng - geng AMK ni sebenarnya lebih suka mengabiskan masa dan suka buat kerja 'Lagho' macam berdemo ni.

Diorang tak sedar yang orang lain ni banyak lagi kerja yang berfaedah yang hendak diselesaikan. Bukan macam diorang, suka terkinja - kinja macam beruk tengah panas tu.

Daripada nak melayan kerenah bengong si Sam Ketot ni tengah - tengah panas, baik la diorang pergi ke PWTC, tengok 'Job Fair'.


Dengar kata hampir 100 ribu orang golongan muda yang hadir dari seluruh Malaysia untuk merebut peluang pekerjaan yang disediakan.

Program tersebut dianjurkan oleh Pemuda BN di Putra World Trade Center dari 25 hingga 27 Mac 2011. Macam - macam kerja yang ditawarkan. Peluang ke IPT pun ada.

Tahan la jugak dari asyik sibuk cerita pasal video lucah. Dah la dekat Masjid pulak tu. Tak sedar diri betul la si Ketot sorang ni.

Konon bila cerita, nak memperjuangkan nasib rakyat dan sebagainya. Apa yang diorang tau buat hanya bercakap saja.

Bila suruh buat, tak reti pulak. Yang diorang retinya mengabihkan suara dan mengabiskan masa. Perjuangan untuk rakyat menda jadahnya kalau macam tu? Ceit!!! Pigidah!!!
Categories: ,

1 ulasan:

  1. Melayu Singapura,
    Tak blh salahkan dia kerna tak nampak berapa org pasal KETOT

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping