Selasa, Julai 12, 2011


Agak panjang sikit tajuk artikel Semut ni. Tapi tak de la sepanjang isi kandungannya. Ye la, kalau nak ditulis panjang - panjang nanti, susah jugak.

Sebelum korang baca penjelasan dari seorang doktor mengenai 'Kecederaan' yang dialami oleh Si Mat Sabun ni, Semut nak bagi komen sikit.

Kalau ikut logiknya, jika Mat Sabun tu kena rempuh dengan LAND ROVER, kecederaan dia mesti lagi serius dari sekadar sakit kepala lutut.

Benda ni tak perlu penjelasan pakar pun sebenarnya sebab semua orang boleh berfikir dengan kepala otak masing - masing. 

Tak kan la dia yang mendakwa dirinya dirempuh ketika membonceng motorsikal, tapi kecederaan yang dialaminya sekadar koyak di ligamen sahaja?

Secara logiknya, nampak sangat dah Si Mat Sabun tu menipu. Tapi, kalau korang tak percaya jugak cakap Semut, meh tengok apa kata Doktor Perubatan ni pulak:

1. Yang pasti, 3 tulang besar kaki, tulang femur (tulang peha), tulang tibia dan tulang fibula tidak patah kerana Xray di HKL tidak menunjukkan patah. (rujuk kenyataan Mat Sabu)
2. Jika ada, Mat Sabu sudah pasti terlantar di hospital dan tidak mungkin akan dapat duduk dengan agak selesa di atas kerusi roda!
3. Tetapi beliau sempat lagi ke Pulau Pinang semalam, berceramah dan menginap di Hotel Traders!
4. Lutut dan kepala lutut? Jika benar kepala lutut (patella) dan lutut patah, Mat Sabu akan meraung kesakitan yang amat jika dapat duduk! Dan lutut tidak akan di balut begitu ringkas seperti dalam foto tersebut!
5. Pokoknya, jika ada sebarang bahagian kaki yang patah dan 'memerlukan pembedahan memasukkan besi', Mat Sabu atau sesiapa pun tidak mungkin akan dapat bergerak, duduk atau pun berjalan!
6. Ligamen rosak? Mungkin tetapi cara lutut di balut menunjukkan ligamen yang rosak itu hanya cedera ringan sahaja! Tidak mungkin ligamen dan meniscus di dalam lutut Mat Sabu cedera teruk kerana beliau boleh melipatkan kaki beliau.
7. Yang ada ialah orthoscope, satu alat untuk memeriksa keadaan dalam lutut seseorang. Itu pun jika seseorang itu sangat memerlukan pemeriksaan yang dipanggil invasive procedure.
8. Dan kecederaan 'ligamen rosak sikit' seperti yang dikatakan oleh Mat Sabu, tidak memerlukan pemeriksaan orthoscope itu!
Untuk membaca ulasan lanjut, sila Klik Di Sini.
Categories: ,

4 ulasan:

  1. cara balutan di kepala lutu yang tidak betul... nampak sangat seorang kaki bola yang balut... maaf cik sabun, doktor dan jururawat xkan balut mcm tu dan yang pastinya kamu akan pakai pendakap lutu kalau legamen kamu rosak ... nak tipu pun kena la amik medic dulu... bodh punya sabun

    BalasPadam
  2. macam mana keadaan motor tu? mat sabu kata dia memboceng motor masa dirempuh. keadaan penungang motor tu macam na? kot dah mati hanya mat sabu je yang selamat.

    BalasPadam
  3. Saya Kata!! Kelakar betul tengok gelagat Mat Sabu ni. Kenapa tak tambah lagi lakonan macam si Anu tu. Pakai lah neck brace, atau balut kepala besar2 sikit. Dah tu buat lah muka macam serupa nak nazak, untuk menyerlahkan lagi ketongongan diri.Oh ya saya lupa dia cuma balut kepala lutut mungkin kerana otak dia sentiasa berada di situ tak? Sebab itu lah bila dia berkata2, yang keluar dari mulut dia hanya yang busuk2 saja sebab dalam kepala dia kosong penuh dengan angin kentut saja.Wallahu'alam. Wassalam.

    BalasPadam
  4. macam cerita filem P. Ramlee je. inilah akibat orang jahat. nasib baik kepala lutut kau tak tercabut

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping