Sabtu, Julai 16, 2011


Ini la nasib sebuah Parti yang mahu mempergunakan Islam sebagai alat dalam perjuangan Politik mereka. Kerana niat tu tak baik, maka 'alat' itu akan menikam mereka sendiri.

Itu memang hakikat yang tak dapat nak dielakkan Malah PAS sendiri dilihat berada dalam persimpangan pada ketika ini.

Mereka terpaksa memilih diantara Islam dan DAPigs. Adakah mereka akan tetap memperjuangkan Islam atau tunduk kepada desakan DAPigs?

Mungkin, untuk mengelakkan insiden seumpama ini berlaku, maka PAS telah menggugurkan perjuangan Negara Islamnya dengan dakwaan ianya tidak termaktub didalam Al - Qur'an.

Mereka mula mengubah haluan untuk memperjuangkan Negara Kebajikan hanya untuk memuaskan nafsu serta keinginan DAPigs sahaja.

Bukan diorang nak jaga keluhuran agama Islam. Tapi untuk menjaga kepentingan Politik. Perkara ini jelas dan tak perlu dinafikan lagi.

Hari ini, PAS sekali lagi diuji sama ada mereka benar - benar sebuah parti yang memperjuangkan Islam atau sekadar mempergunakan Islam sebagai agenda Politik mereka.

Ekoran teguran 'Panas' daripada Lim Kit Sial dan Karpal Whirchar hari ini, maka Pimpinan Tinggi PAS Pusat akan memanggil PAS Kedah untuk memberi penjelasan mengenai isu Tutup Pusat Hiburan Sepanjang Ramadhan.
KUALA LUMPUR: Pemimpin tertinggi PAS berkata kerajaan Kedah pimpinan parti itu akan memaklumkan Jawatankuasa pusat parti esok mengenai keputusan melarang pusat-pusat hiburan beroperasi semasa Ramadan.
Setiausaha Agung PAS, Datuk Mustafa Ali berkata Menteri Besar Kedah Datuk Seri Azizan Abdul Razak, yang juga Anggota Jawatankuasa Pas Pusat telah diminta memberikan penjelasan mengenai perkara itu.
"Ia merupakan mesyuarat biasa bulanan jawatankuasa Pas pusat tetapi sejak isu ini menjadi perhatian, kita memutuskan untuk meminta Kedah memberikan taklimat penuh berhubung perkara itu.
"Bagaimanapun, beliau (Azizan) tidak dapat melakukannya kerana mempunyai komitmen yang lebih awal. Sebaliknya beliau akan menghantar seorang wakil untuk menjelaskan isu itu," katanya ketika dihubungi.
Semut tak pelik sekiranya hasil daripada penjelasan tersebut, Menteri Besar Kedah terpaksa menarik semula keputusan yang dia buat.

Sebab 'track record' PAS memang macam tu. Diorang pasti akan tunduk kepada desakan DAPigs dan sentiasa memenuhi kehendak mereka dalam apa cara sekali pun.

Tapi sekiranya, Datuk Azizan kekal dengan keputusan yang dibuat sebelum ini, maka PAS akan berdepan dengan satu masalah yang lagi besar.

Mereka akan hilang sokongan dan kepercayaan daripada orang bukan Islam. Itu dah tentu - tentu jadi bahan ugutan DAPigs kepada PAS. Kalau tak percaya, tengok la nanti.
Categories: , ,

1 ulasan:

  1. pasti ostad zizan tarik balik arahan.buat kerja cara islam.pas kan takut dgn kit siang n karpal.tak caya tgklah nantia islam.pas kan takut dgn kit siang n karpal.tak caya tgklah nanti

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping