Jumaat, Julai 22, 2011


Pergh!!! Tak pernah lagi dalam sejarah mana - mana Negara ada parti yang melabelkan calon mereka sendiri sebagai anjing. Ini la kali pertama dalam dunia yang buat sedemikian rupa.

Secara tak lansung, adakah DAPigs sendiri mengakui bahawa semua wakil rakyat mereka yang dipilih dalam Pilihan Raya sebelum ini adalah 'Anjing - anjing' belaka?

Lihat betapa angkuhnya puak - puak DAPigs ni dalam menikmati kuasa. Sampai mereka sanggup memperlekehkan mentaliti pengundi - pengundi mereka sendiri.

Adakah mereka ingat rakyat sebegitu bodoh sampai sanggup nak memilih anjing untuk menjadi wakil mereka di Dewan Undangan Negeri atau Dewan Parlimen?
BEBERAPA penulis membidas kenyataan seorang pemimpin bawahan DAP yang menganggap parti itu berupaya memenangi Pilihan Raya Umum Ke-13 akan datang walaupun mereka meletakkan anjing sebagai calon, seperti mana disiarkan akhbar Nanyang Siang Pau, 18 Julai lepas.
Novandri Hassan Basri dalam Blog MIM (novandri.blogspot.com) berkata, jelas kepimpinan DAP semakin riak dan angkuh dengan sedikit kuasa yang dikecapi kini sehingga menimbulkan rasa mual termasuk di kalangan orang Cina.
Katanya yang memetik ulasan akhbar tersebut, pemimpin itu diyakini mengeluarkan kenyataan sedemikian kerana menganggap DAP kini semakin diterima rakyat terutama di kalangan masyarakat Cina.
"Tanggapan itu telah menghina kebijaksanaan dan kebolehan pengundi Cina yang sebenarnya boleh mengubah keputusan mereka pada bila-bila masa dan bukannya menjadi pak turut sahaja.
"PRU-13 nanti jatuhkan semua pemimpin DAP! Baru mereka tahu tinggi langit dan bumi! Pengundi bangsa Cina pun mereka perlekehkan," katanya.
Inilah salah satu bukti kebiadapan dan keangkuhan puak - puak DAPigs ni sebenarnya. Itu pun belum diorang dapat pegang kuasa memerintah Negara lagi.

Kalau dah dapat kuasa memerintah Negara nanti, entah apa pulak la yang diorang akan buat. Mau dijualnya Negara ni kepada orang lain. Masa tu nanti, apa lagi yang mampu kita buat?

Jangan dah terantuk baru nak terngadah, sudah la. Bak kata orang tua - tua, menyesal dulu pendapatan. menyesal kemudian, tak de gunanya!!!

Ps: Ikuti ulasan selanjutnya disini.
Categories: ,

1 ulasan:

  1. KALAU SAJA KAUM CINA PAHAM MAKNA TG TERSIRAT DGN KENYATAAN MEREKA ITU PASTI MEREKA RASA AMAT TERHINA. MANAKAN TIDAK,APAKAH SELAMA INI MEREKA YG MENGUNDI DAP ADALAH ORG2 YG TOLOL? NAH..BKN KAH JELAS APABILA MEREKA AMAT YAKIN BAHAWA MEREKA YG LAIN SEPERTI PAS DAN PKR ADALAH PUAK YG BODOH DAN HANYA PERLU DIBELAI SEDIKIT MAKA AKAN TUNDUK MENGIKUT TELUNJUK MEREKA.

    BKN SEKADAR ITU,MALAH CALON2 YG BAKAL DICALONKAN OLEH MEREKA ADALAH SETARAF ANJING BELAAN YG BAKAL MENJADI PEMIMPIN MEREKA SENDIRI. BERTAPA HINYANYA CALON2 ITU SENDIRI BILA AWAL2 LAGI SUDAH DIBERI TARAF MEREKA SEBELUM BERTANDING. PADA KAUM CINA YG MEMBACA INI, SAYA MENULIS SEBAGAI MENYEDARKAN ANDA SEMUA AGAR MEMIKIRKAN STATUS ANDA PADA PANDANGAN KAUM ANDA SENDIRI. IBU SAYA JUGA BERKETURUNAN CINA. ADAKAH ANDA KAUM YG BOLEH DIANGGAP BODOH KERANA TIDAK BOLEH BERFIKIR APA YG DINYATAKAN OLEH DAP ITU? PASTINYA ANDA AKAN SEDAR BAHAWA DAP HANYA 1 PARTI POLITIK BKN KELUARGA ANDA. IBARAT KUMPULAN KONGSI GELAP, JIKA BKN DARI GENG MEREKA,MAKA MEREKA AKAN BOLEH LAKUKAN APA SAJA.

    BAGI PUAK PKR DAN PAS, APAKAH ANDA AKAN LEBIH HINA DARI ANJING YG BAKAL ANDA TABALKAN SEBAGAI PEMIMPIN ANDA? APAKAH 1HARI NANTI ANDA AKAN BERKUNJUNG KE RUMAH YB ANJING MEMINTA PERTOLONGAN DAN AKHIRNYA ANDA AKAN DISALAK SERTA DIGIGIT OLEH ANJING2 ITU? FIKIRKAN LAH.. ANDA MGKN HEBAT HARI INI,TP BAGAIMANA JIKA ANAK2 ANDA YG HANYA IKUT TUNDUK SEPERTI ANDA LAKUKAN HARI INI? APAKAH MEREKA AKAN MENJADI LEBIH HEBAT DARI ANDA HARI INI ATAU LEBIH HINA DARI HARI INI? FIKIR2KAN LAH..

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping