Jumaat, Julai 22, 2011


Apa la nasib pengundi - pengundi di Parlimen Batu ni ye. Dapat Ahli Parlimen pun bebal kepala otak. Buat kerja bukan nak berfikir dulu. Harapkan gigi je besar. Tapi otak kat lutut. 

Dah dah tak pasal - pasal je dia kantoi dengan Polis. Kononnya, kata dia pihak Polis bertindak ganas dengan menyerang dia.

Padahal hakikat sebenar, dia yang meluru ke arah Polis terlebih dahulu. Dan 'serangan' yang dimaksudkan tak kena pun pada dia. 

Hari tu, Semut dah disiarkan video adengan bodoh yang dilakukan oleh Si Tian Chuak ni. Meh tengok ulang tayang kebebalan otak Si Tian Chuak ni.

KUALA LUMPUR – Polis menayangkan video menunjukkan, Naib Presiden PKR, Tian Chua mengepalai kumpulan dan provokasi terhadap polis di KL Sentral semasa perhimpunan haram Gabungan Pilihan raya Bersih dan Adil (Bersih) 2.0, 9 Julai lalu.

Video itu jelas menunjukkan Ahli Parlimen Batu, yang memakai baju berwarna kuning, mengajak kumpulan merempuh halangan polis malah dia orang pertama yang berlari.

Paparan video itu membuktikan dakwaan pembangkang bahawa polis bertindak ganas semasa menghuraikan perhimpunan di situ adalah palsu.

Pengarah Jabatan Keselamatan Dalam Negeri dan Ketenteraman Awam, Datuk Salleh Mat Rashid berkata, sewaktu itu terdapat hampir 400 peserta perhimpunan haram.

Katanya, polis bersiap sedia 30 meter dari kumpulan itu, iaitu prosedur polis untuk melepaskan gas pemedih mata jika keadaan tidak terkawal.

“Kumpulan itu meluru ke arah polis dan selepas gas mata dilepaskan, mereka berpatah balik,” katanya semasa sesi taklimat penayangan video bagi menafikan dakwaan polis bertindak ganas semasa menyuraikan perhimpunan tersebut, semalam. 
Kalau tahun 2007 hari tu, dia bebal sampai gigit tangan Polis. Kali ni, Polis pulak yang gigit dia. Apa punya nasib la Si Tian Chuak ni. Kalau dah bebal tu, bebal la jugak!!!
Categories: ,

1 ulasan:

  1. sorang lagi yg paptut di halau dari bumi ini..

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping