Selasa, September 06, 2011


Dah sesak kena balun hari - hari, baru diorang nak sedar diri? Baru ini diorang nak tukar kenyataan? Huh!!! Memang dasar tak malu betul la puak - puak PAS ni.

Bagi Semut, dah tak guna dah diorang nak ubah kenyataan sekarang ni. Semuanya dah dijelaskan oleh Si Mat Syabun tu.

'What have been said have been done. The damage have been suffered'. Itu kata - kata dalam bahasa Inggerisnya.

Kalau dalam pepatah Melayu, perahu terlajak boleh jugak diundur. Dah terlajak kata, tanggung la sendiri!!! 

Hari ni, sibuk la diorang nak terima dan mengikhtiraf yang pejuang - pejuang UMNO ini pejuang Kemerdekaan? Dah terlambat!!!

Siapa suruh diorang pilih Timbalan Presiden yang suka berkhayal dan suka tido serta mudah sangat hilang ingatan? Sekarang, Baru Padan Muka Diorang!!!

KUALA LUMPUR 6 Sept. - Pas hari ini membuat pengakuan bahawa parti itu menolak ideologi dan perjuangan komunis serta menerima hakikat bahawa UMNO memperjuangkan kemerdekaan negara.
Berbeza dengan kenyataan kontroversi Timbalan Presidennya, Mohamad Sabu sebelum ini, Setiausaha Agung parti itu Datuk Mustafa Ali memberitahu sidang akhbar di ibu pejabat Pas di ibu negara hari ini bahawa parti itu tidak menafikan bahawa UMNO memperjuangkan kemerdekaan.
Mustafa berkata, terdapat dua kaedah perjuangan menuntut kemerdekaan iaitu secara konfrontasi menolak British dan cara ”peaceful cooperation” (kerjasama damai) yang dilakukan oleh Allahyarham Tunku Abdul Rahman dan Datuk Onn Jaafar.
"Kita nak sebut perjuangan (kemerdekaan) tak bermula dengan penubuhan UMNO.
Pas juga menolak ideologi dan menolak perjuangan komunis. "Perjuangan sudah mula lama sejak Datuk Maharajalela di Perak, Datuk Bahaman (Pahang), Dol Said (Melaka dan Negeri Sembilan), Tok Janggut (Kelantan), dan banyak lagi lain, menentang penjajahan Inggeris,” katanya.
Mustafa berkata, kenyataan hari ini adalah pendirian rasmi Pas selepas meneliti kenyataan Mohamad Sabu di Tasek Gelugor 21 Ogos lepas, menyifatkan Kompeni Ke-4 Parti Komunis Malaya (PKM) yang menyerang Bukit Kepong sehingga mengorbankan 25 perajurit dan keluarga mereka pada 1950 sebagai wira atas alasan mangsa yang terkorban adalah polis penjajah British.
Sementara itu Mohamad yang turut hadir dalam sidang akhbar itu berkata, nama Tunku Abdul Rahman dan Onn Jaafar wajar diletakkan sebagai tokoh pejuang kemerdekaan, tetapi tambahnya perlu disertai dengan nama-nama pejuang yang lain.
Mohamad berkata, polis juga sudah memanggilnya untuk memberi kenyataan dua hari lepas berhubung kenyataannya di Tasek Gelugor itu.
Sebelum ini, lebih 500 laporan polis dibuat di seluruh negara oleh pelbagai pihak, terutama bekas anggota pasukan keselamatan negara, yang marah terhadap kenyataan kontroversi oleh Mohamad Sabu yang mendakwa pengganas komunis sebagai hero. - Bernama
Categories: ,

4 ulasan:

  1. INI SEJARAH BETUL PUYE.. TARAK TIPU.


    PAS BERSAMA KOMUNIS CINA TENTANG BRITISH UNTUK MERDEKA.

    UMNO BERSAMA BRITSH TENTANG KOMUNIS CINA UNTUK MERDEKA

    OLEH KERANA PAS DAN KOMUNIS KALAH KPD UMNO DAN BRITISH. MAKA UMNO DAPAT MMERINTAH MALAYA.

    PAS DAPAT MERDEKA DARI KOMUNIS CINA .., DAPAT TAHAN KUBUR KAT NEGERI CINA.

    PEGUAM2 PAS KOMUNIS CINA AKAN BAWA USUL KAT PBB UNTUK DAPATKAN TANAH KUBUR UNTUK UMAT2 PAS.
    TERIMAKASIH MAT SABU, SEJUK PERUT MAK KAU..

    BalasPadam
  2. mat sabun memang putar alam no 1... dalam video dia terang2 cakap "hak serang balai polis tu la pejuang"... sapa yg serang balai bukit kepong,adakah hanya mat indera sorang wahai mat sabu...

    dasar putar alam betul dia ni,dah kantoi kenyataan sokong komunis ,pusing cerita pla nak bantu keluarga mat indera ish ish ish...apa gelaran paling sesuai buat manusia yg munafik ni ya, video dia ceramah semua org dah tgok,tapi dia masih nak berdalih lagi,p[using cerita pla..apa la hang mat sabun,buat malu kaum laaa.. keluarga mat indera diam ja,hang pulak lebih2 nak membela kononya... kalau rupa hang macam badut sekalipun jgn la perangai pun ikut badut sama...ni kat warung ramai yg gelakkan hang mat sabun..

    BalasPadam
  3. pas dah tolak islam, pilih komunis. mula sekali murshitdur dorang masih org tua nyanyok yg munafik @ khawarij yg nabi benarkan utk dibunuh.
    ketua dorang munafik lidah becabang yg menang tanpa betanding. dulu nya kata org lain kapir sekarang tak pe dah. putar belit hukum kawan ngan kapir walaupun riak wajah dia pun nampak dia tak pecaya ape yg dia cakapkan.
    org no 2 dia mat sabu. ketawa pun macam babun. jenis takde hidayah. bodoh sungguh org pas la ni. tak de kualiti langsung pemimpin dia. bekawan ngan kapir harbi. sokong pemimpin yg sokong murtad yg menyamakan semua ugama yg tak mengikut alquran, org yg nabi tak ngaku umat sebab mengikut amalan kaum nabi lut.
    kalu ada le lagi org islam kat pas tu korang keluarlah dari pas tu. pilih parti yg lain yg tak menyokong kapir komunis, pemimpin yg munafik dan penipu yg bukan dari umat nabi muhammad saw dlm parti pas tu.HARAM hukumnya menyokong parti PAS ni.

    BalasPadam
  4. Bapak aku bekas 'SC' berusia lebih 90 thn tapi masih punya daya ingatan yg kuat dan mampu lagi bercerita bagaimana dia begitu cekal berjuang dlm hutan bersama pasukannya menentang dan membunuh komunis dan juga melihat sendiri bagaimana beberapa orang rakannya terkorban akibat serang hendap pengganas komunis. Bencinya pada komunis begitu menebal sekali.

    Apabila diberitahu bahawa PAS melalui Timbalan Presidennya Mat Sabu mengangkat komunis sbg pejuang negara, dia yg selama ini tak pernah komen langsung tentang PAS walaupun dia tidak pernah menyokongnya, mukanya jadi merah, tidak ada kata2 yg keluar dari mulutnya, hanya tiba2 dia terus meludah keluar tingkap rumah.

    Melalui cerita adik-beradik yg baru balik beraya, dia telah memberitahu - mana2 keturunannya dimasa-masa akan datang yg menyokong PAS mereka samalah taraf dgn 'pembelot' negara kerana padanya PAS telah terlalu jauh tersesat dlm perjuangan dunia dan akhirat disamping telah sekian lama memporak-perandakan umat Islam di Malaysia.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping