Isnin, Oktober 31, 2011


Nak tak nak, Pak Berahim terpaksa juga mengakui yang Parti Angguk Saja termasuk diri dia sendiri mengamalkan dasar Hipokrit dalam Pakatan.

Ini disebabkan mereka takut nak memberi sebarang komen atau membuat kenyataan balas tentang perlaksanaan Hukum Hudud yang dikritik oleh Si Karpal Whilcar sebelum ini.

Karpal yang jelas menentang perlaksanaan hukum tersebut sebelum ini menyatakan bahawa perlaksanaan Hukum Hudud bakal mewujudkan lebih banyak masalah kepada Negara.

Namun, kenyataan tersebut seperti tidak diendahkan lansung oleh PAS mahu pun para pemimpinnya. Jelas mereka takut dengan DAPigs.

Sebaliknya, PAS hanya menumpukan perhatian kepada MCA sahaja dan tidak menyentuh lansung ulasan yang dibuat oleh Karpal Whilchar sebelum ini.

Kata Pak Berahim, apa yang dinyatakan oleh Chua Soi Lek melampaui batas susila masyarakat yang menghormati sesama agama.

"Sikap hormat terhadap agama lain untuk mempraktik ajaran masing-masing tidak pernah dibantah oleh umat Islam dan inilah intipati kepada teras perpaduan negara.
"Namun PAS kesal sikap campur tangan melampau beliau (Chua) akan mencetuskan polemik dan sikap benci-membenci dan mencurigai antara agama," kata Ketua Penerangan PAS Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man.
Dalam masa yang sama, Pak Berahim juga GAGAL menjelaskan mengenai pendirian DAPigs yang juga turut mencetuskan Polemik dan sikap benci membenci ini.

Adakah apa yang dinyatakan oleh Si Karpal Whilcar ni tidak melanggar batas susila yang dimaksudkan oleh Pak Berahim sehingga dia hanya diam membisu sahaja?

Pengerusi kebangsaan DAP Karpal Singh menolak cadangan kerajaan negeri Kelantan bahawa undang-undang sivil harus setegas seperti undang-undang hudud .
Karpal, seorang peguam yang berpenfgalaman luas, berkata bahawa ia tanggapan salah untuk mentafsirkan bahawa hukum hudud atau undang-undang yang tegas seperti hukuman mati boleh menghalang seseorang daripada membuat kesalahan.
Katanya, penyokong hukum akan berhujah, tidak seperti undang-undang jenayah, standard pembuktian adalah sangat tinggi bagi kes-kes jenayah.
Walaupun standard pembuktian bagi undang-undang jenayah adalah "tanpa sebarang keraguan yang munasabah", undang-undang hudud adalah berdasarkan "kepastian", katanya.
Kan dah nampak sangat yang PAS ni Hipokrit dan mengamalkan dasar berat sebelah. Jadi dimana Keadilan yang sibuk dilaung - laungkan oleh mereka sebelum ini?

Belum pun diorang laksanakan hukum tersebut dah tak Adil dalam membuat sebarang pendirian, bayangkan kalau ianya benar - benar dilaksanakan kelak. 

Mampukah diorang bertindak Adil nanti? Kalau setakat bercakap je, baik tak payah. Buat mengabihkan masa je!!!
Categories: , ,

1 ulasan:

  1. Nak kena jegil bijik mata dgn karpal cuba lah buat....
    terkentut2 puak Pas ni kecut perut dgn sikarpal ni...

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping