Khamis, November 24, 2011


Kalau dilihatkan Si Ketua Penipu ni, dia semakin hari, semakin takut tengok bayang - bayang dia sendiri. Jangan cerita la dia takut dengan Kebenaran.

Tapi hakikatnya, dia memang Penakut. Dalam isu Rang Undang - Undang Perhimpunan ni pun, nampak sangat yang dia takut dengan apa yang dia sendiri pernah laungkan dulu.

Dulu dia suruh pihak Kerajaan mengikut contoh dan jejak langkah Kerajaan Negara - Negara luar seperti Singapura, Filipina dan Turki. Paling baru Jerman.

Kata dia, sistem Politik di Malaysia ni jauh ketinggalan jika nak dibandingkan dengan apa yang dilakukan oleh Kerajaan - Kerajaan tersebut.

Dari segi apa yang dia nak suruh pihak kerajaan Malaysia ikut sebenarnya? Sistem apa yang dimaksudkan?

Kalau kita tengok kepada sistem Politik di negara - negara yang dia sebut tu, semuanya mengamalkan satu sistem. Iaitu mereka hanya boleh berpolitik ketika Pilihan Raya sahaja.

Maknanya, pada ketika tarikh berkempen sahaja dibenarkan parti - parti Politik ni bercerita mengenai Politik masing - masing. 

Nak buat ceramah ke, nak buat perhimpunan ke, nak buat demonstrasi ke. Hanya pada ketika waktu berkempen sahaja. Selepas je Pilihan Raya, dah tak de dah semua tu.

Tapi berbeza dengan Negara Malaysia dimana puak - puak Pakatan Pembangkang tu boleh berpolitik pada bila - bila masa tanpa mengira tempat waktu dan sebagainya.

Dalam erti kata lain, diorang boleh berkempen selama 365 HARI SETAHUN!!! Jauh sangat bezanya dengan Negara - Negara yang dia sendiri sebut sebelum ini.

Jadi sekarang, Kerajaan dengar apa yang dia cakap dan nak hadkan orang macam dia ni dari asyik berpolitik 24jam. Sepatutnya, lepas Pilihan Raya semua buat kerja.

Tapi dia tidak. Asyik nak berpolitik je kerjanya. Itu pasal la semua benda dijadikan bahan Politik. Air jadi Politik, Susu jadi politik, Lembu jadi Politik. Katak jadi Politik. 

Bila Kerajaan nak ketatkan undang - undang berkaitan dengan Perhimpunan ni, mula la dia hilang akal dan jadi tak tentu arah. Kat mana lagi dia nak 'Kencing' lepas ni?

Ye la dah kerja hari - hari Kencing Rakyat je. Mau dia tak gila kalau Kerajaan sekat. Mengkala nak memperjuangkan rakyat, HARAM pulak nak dibuatnya. Dasar manusia cakap tak serupa bikin. Perangai mengalahkan Yahudi. Macam sial!!!
KUALA LUMPUR, 24 Nov – Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata pengenalan Akta Perhimpunan Aman 2011 sebenarnya merupakan tindakan Putrajaya untuk mengehadkan pergerakan ahli-ahli Parlimen Pakatan Rakyat dalam memberi penjelasan kepada rakyat mengenai pelbagai isu yang berkaitan dengan salah guna kuasa, rasuah dan salah pengurusan oleh pihak pemerintah.
Ketua Umum Pakatan Rakyat ini menegaskan peruntukan dalam undang-undang perhimpuan aman yang mana menetapkan denda sehingga RM20,000 jika didapati bersalah membolehkan kerajaan mengheret ahli-ahli Parlimen ke muka pengadilan jika melakukan ceramah, penjelasan dan perhimpunan yang merupakan salah satu cara untuk perikatan itu terus memberi penjelasan kepada rakyat.
“Undang-undang ini merupakan satu cara untuk menghalang Pakatan Rakyat untuk memberi penjelasan kepada rakyat secara berterusan mengenai perkara yang berbangkit kerana permohonan untuk mengadakan perhimpunan yang merujuk kepada ceramah dan sesi dialog dengan rakyat memerlukan kelulusan 30 hari sebelum perhimpunan itu diadakan,” kata beliau dalam satu kenyataan hari ini.
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping