Sabtu, November 19, 2011


Apa masalah dengan Pak Berahim ni sebenarnya ye? Apa yang dia nak kecewakan sangat kalau orang Melayu tak percaya pada DAPigs?

Kalau diikutkan, memang patut sangat orang Melayu tak percaya pada DAPigs tu sebab selama ni, DAPigs tu mana ada bantu orang Melayu pun.

Sama la macam PAS pun. Diorang pun tak pernah buat apa - apa lansung untuk orang Melayu. Bukan setakat di Pulau Pinang, malah diseluruh Malaysia dipinggirkannya.

Kalau tidak, kenapa Si Wali Terompah tu kata dia tak bangga jadi Melayu? Itu menandakan dia tak peduli pun dengan orang Melayu ni. Sama la dengan puak - puak DAPigs ni.

Jadi, apa yang Pak Berahim nak heran sangat sampai nak buat semula kajian yang berkaitan dengan orang Melayu dan sokongan mereka terhadap DAPigs ni?

Dah tak de kerja lain dah yang Pak Berahim nak buat? Apakah sokongan orang Melayu terhadap DAPigs tu lebih penting dari membasmi agenda murtad dikalangan umat Islam?

Tak payah la nak mendabik dada kata yang diorang nak perjuangkan orang Melayu pulak. Selama hari ni, diorang buat tak peduli pun dengan orang Melayu. 

Tiba - tiba pulak nak jadi hero konon. Semuanya demi kepentingan Politik semata - mata. Bukan untuk orang Melayu pun!!! Wayang je lebih!!!
PETALING JAYA: Kajian mengenai kecenderungan masyarakat Melayu Pulau Pinang yang dilapurkan Ilham Centre sebagai tidak suka dengan kerajaan DAP  bertentangan dengan respons mereka terhadap program kerajaan negeri, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man berkata, “orang Melayu di negeri itu gembira dengan kerajaan negeri. Ini maklum balas yang kita terima.”
Beliau menegaskan PAS akan membuat kajian semula untuk memastikan kesahihannya  kajian  yang dibuat oleh Ilham Center itu.
“Kita tidak menolak tinjauan tersebut tetapi PAS akan membuat sendiri mengenai kesahihannya.
“Kita (PAS) hendak tahu dari sudut mana dan golongan yang terbabit dengan kajian  oleh Ilham Cente itu.
“Adakah orang Melayu itu ahli Umno atau pengundi atas pagar atau mereka itu terpengaruh dengan Umno?” kata ketua penerangan PAS itu.
Kerajaan Cina
Kajian  Ilham Centre mendedahkan orang Melayu sama seperti mereka melihat DAP, iaitu mereka meyakini bahawa pimpinan negeri ini adalah Cina dan kerajaan negeri dipimpin oleh Cina.
Ia dijalankan di tiga kawasan parlimen iaitu Kepala Batas, Tasek Gelugor dan Bayan Lepas  ke atas  720 pengundi Melayu terdiri daripada anggota BN dan atas pagar.
Tuan Ibrahim  berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai kajian  yang dibuat oleh NGO itu terhadap orang Melayu Pulau Pinang.
Tuan Ibrahim juga menegaskan Ilham Centre buka sebuah badan pemikir yang ada kaitan dengan PAS sebaliknya sebuah badan bebas.
Ketika ditanya mengenai peluang PAS dalam pilihan raya umum kan di neegri itu, ketua penerangan berkata, PAS akan bekerja lebih kuat untuk untuk memenangi pengudi Melayu.
“Kita akan minta wakil rakyat tunggal  PAS, Datuk Salleh Man untuk mendekati para pengundi Melayu menjelang pilihan raya ke 13 ini,” katanya.
Categories: , , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping