Sabtu, November 19, 2011


Alahai!!! Kesiannya la Si Zuraidah Mak Lampir ni ye. Beria - ia dia nak buat kerja, tapi kena pulak rampas dek puak - puak UMNO.

Apa yang peliknya, kenapa dia beria - ia nak mempertikai pasal penyerahan duit bantuan sebanyak RM100 kepada Pelajar tu?

Dia ada bukti ke yang mengatakan duit tu diserahkan di Pejabat UMNO? Kalau setakat bercakap je, baik tak payah.

Lepas tu ada hati pulak dia buat dakwaan kata bantuan tu hanya wayang demi kepentingan Politik UMNO dan BN bagi menghadapi PRU yang akan datang kononnya.

Eceh!!! Pigidah. Macam la diorang tak pernah buat kerja macam tu ye tak. Ambik duit Kerajaan Pusat, lepas tu mengaku pulak kata duit diorang yang bagi.

Itu je la alasan sebenarnya Si Zuraidah Mak Lampir ni nak meroyan macam orang gila ni. Dia tak dapat nak guna kesempatan ni untuk tunjuk yang dia buat kerja sebenarnya.

Bukan kita tak tau perangai Haramjadah puak - puak Pakatan Pembangkang ni. Masing - masing perangai macam musibat belaka!!!
PETALING JAYA: Ahli Parlimen Ampang Zuraida Kamaruddin yang juga ketua Wanita PKR  hari ini mendedahkan wang bantuan RM100 kepada murid sekolah diberikan di pejabat Umno.
Zuraida mendakwa  sebuah sekolah rendah di Ampang membawa pelajarnya ke pejabat Umno bahagian untuk mendapatkan wang bantuan terbabit.
Malah bantuan tersebut diberikan oleh Ketua Umno bahagian  Datuk Ismail Kijo di bangunan Umno Ampang di Jalan Bukit Belacan.
“Saya dapat panggilan dari guru besar dan ibu bapa yang memberitahu murid-murid terpaksa dibawa ke bangunan Umno Ampang untuk menerima wang itu,” kata Zuraida dalam sidang media di Ibu Pejabat PKR di sini hari ini.
Tindakan itu disifatkan Zuraida sebagai petanda jelas Umno begitu terdesak untuk menipu rakyat bagi mendapatkan undi kerana ia sepatutnya disalurkan terus kepada sekolah dan tidak membabitkan campur tangan parti politik.
Diumum Najib
“Sepatutnya bantuan itu diserahkan oleh kakitangan kerajaan atau pun daripada Kementerian Pelajaran,” katanya.
Wang bantuan persekolahan RM100 seperti yang diumumkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak pada pembentangan Belanjawan 2012 sepatutnya disalurkan kepada akaun sekolah masing-masing dengan serta-merta.
Wang bantuan itu akan diagihkan kepada pelajar Tahun Satu hingga Tahun Lima dan dari Tingkatan Satu hingga Tingkatan Empat bagi sesi persekolahan 2011.
Manakala bayaran bantuan kepada pelajar Tahun Satu dan Tingkatan Satu sesi persekolahan 2012 akan dibayar pada Januari tahun depan.
Categories: , , ,

3 ulasan:

  1. woi mak lampir, macamana pulak si kafir laknat theresa cock tu agihkan daging korban??????????
    Duit bantuan sekolah di bayar ke akaun sekolah, dah tentulah sekolah yang agih. apahal plak semua budak sekolah nak ke bangunan UMNO??? lu yang bodoh, so tak payahla nak perbodoh orang plak!!!!

    BalasPadam
  2. burit dia bau busuk hapak anak haram puki

    BalasPadam
  3. http://samakita.blogspot.com/

    sila lihat

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping