Isnin, Mac 12, 2012


Isu ini bukanlah satu isu yang lama. Tapi ianya baru je berlaku dalam bulan lepas dan laporan mengenainya disiarkan pada 12 Februari yang lalu.

Katanya, seorang pemimpin dikalangan DAPigs telah memaki pihak wartawan sebagai Pelacur dan kenyataan tersebut disokong pula oleh Pengerusi Jawatankuasa Dsiplin DAPigs.
KUALA LUMPUR - Kesatuan Wartawan Kebangsaan (NUJ) kesal dengan kenyataan ketua publisiti pilihan raya DAP, Hew Kuan Yau yang melabel wartawan sebagai "pelacur".


Setiausaha Agung NUJ, V. Anbalagan dalam kenyataan hari ini berkata, kesatuan itu juga kesal dengan pendirian pengerusi jawatankuasa disiplin DAP Tan Kok Wai yang menyokong dengan menegaskan Hew hanya menyatakan hakikatnya.

Beliau berkata, kenyataan Kuan Yau telah mencemarkan imej semua wartawan yang bekerja dalam media cetak, elektronik dan 'online'.
"Ini tidak adil kerana beliau memberikan label itu pada semua wartawan, kategori orang yang khusus berkhidmat untuk orang ramai dan mengetengahkan isu-isu kepentingan awam," katanya.
Apa yang menghairankan ialah isu tu tak pula diterbitkan oleh Sin Chew. Sebaliknya mereka diamkan sahaja. Kenapa? 

Padahal ucapan tu telah disampaikan sendiri oleh pemimpin DAPigs terbabit. Kenapa mereka tak terbitkan dalam akhbar mereka?

Sebaliknya, mereka siarkan kenyataan yang tak pernah disebut oleh MB Pahang berdasarkan laporan dari pihak ketiga. Adakah itu menunjukkan etika kewartawanan sebenar?

Kalau ye pun nak bersikap 'Bias', jangan la sampai melanggar etika sedia ada. Kalau nak buat laporan pun, biar la betul pada sumbernya. Jangan setakat main petik je sesuka hati!!! Bila orang kata Fitnah, tau pulak diorang marah!!!
Categories: , , ,

4 ulasan:

  1. Agenda mereka dah terserlah.. Melayu bila nak sedar?

    NURUL IZZAH KENA BALUN DENGAN RAJA NONG CHIK SEBAB HINA KAKITANGAN AWAM. Baca di sini!!

    http://apakecoh2.blogspot.com/

    BalasPadam
  2. patut dihentam jer reporter ni semua...

    ada masa kita beralah dan ada masa jugak kita bertindak...

    maybe reporter suka kot dapat title pelacur kot...
    sebab tu tak disiarkan...

    pejuang hamas...

    BalasPadam
  3. cina bukit. ni kalau dok china dah kena tembak sebab mulut mcm haramjadah

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping