Rabu, April 18, 2012


Ps: Fuh!!! Nasib baik la perkataan 'Sepak Terajang' tu hanya kiasan je. Kalau betul mau 'lunyai' dibuatnya nanti.

Tapi, bab sepak terajang ni dah jadi perkara biasa. Bukan setakat dalam bidang seni je tau. Dalam Politik pun dah biasa dengan perumpamaan Sepak Terajang ni.

Yang paling best sekali dan yang paling orang tunggu ialah bila puak - puak Mahasewel yang berkhemah dekat Dataran Merdeka tu kena Sepak terajang. Baru diorang sedar diri sikit. Jangan suka buat kerja yang tak berfaedah!!!

Belum puas membina empayar lakonan dan menerima sebarang pengiktirafan, Ana atau nama sebenarnya Diyana Mastura Jaafar yakin dengan keputusan hati walaupun sedar akan risiko di depan mata.

“Jika asyik memikirkan soal populariti atau kerja, nampaknya sampai bila-bila pun saya tak kahwin. Namun saya percaya rezeki dan ketentuan itu bukanlah kerja kita untuk menentukannya. Kalau betul apa yang saya lakukan ini adalah perkara baik, insya-Allah akan ada saja rezeki yang datang,” katanya.




Ana yang pernah muncul selaku teraju utama filem Mantra sebelum ini menyifatkan pelayaran empat bulan memikul tanggungjawab sebagai isteri adalah pengalaman terindah dalam hidupnya.



Walaupun awalnya terbit rasa bimbang, namun berpaksi rasa cinta dan percaya pada Riz, anak kelahiran Taiping, Perak ini ketepikan perasaan itu.

“Saya hanya ingin meraikan rasa sayang yang kami miliki. Riz memang seorang lelaki yang penyayang, memahami dan menerima saya seadanya. Kehadirannya sejak awal kami bercinta, dia melengkapkan jiwa dan sentiasa membuatkan saya tersenyum. Lantas untuk apa lagi saya menunggu sebaik dia melamar, inilah cenderahati paling indah yang pernah saya miliki.

“Bohong jika saya tidak rasa gusar pada awalnya kerana karier lakonan baru bermula. Saya memang bekerja keras bagi membantu keluarga dan mencari rezeki. Namun alhamdulillah, gerak hati saya itu benar apabila kami berkahwin, rezeki itu bertambah dan lebih ramai yang meletakkan rasa percaya untuk menawarkan saya berlakon.

“Alhamdulillah, setakat ini soal kerja tidak langsung terusik walaupun tanggungjawab dan komitmen saya sudah bertambah. Sesibuk mana sekalipun, saya perlu memastikan makan dan pakai suami cukup. Itu adalah keutamaan saya ketika ini. Namun saya bersyukur kerana Riz seorang suami yang mudah dijaga dan sangat menyokong apa saja yang saya lakukan.

“Malah sesuatu yang paling saya gembira adalah ayah mentua, Chef Wan yang cukup penyayang dan menerima saya dengan hati terbuka. Papa sentiasa menyokong apa yang kami lakukan termasuk soal karier lakonan. Malah papa adalah orang yang paling sibuk untuk membantu saya menceburi cabang seni penerbitan pula, sedangkan saya sendiri yang belum cukup sedia." - MyMetro
Categories:

2 ulasan:

  1. ape la bebal sgt si semut ni...cite cam gampang je..lain tajuk lain cite..ko ni keling mabuk ke??bebal xhbs2...

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping