Rabu, April 18, 2012


Ini yang orang kata, Cakap Tak Serupa Bikin!!! Setakat janji je yang diorang tau. Tapi bab perlaksanaan, satu HAPAH pun diorang tak mampu nak buat.

Kalau bercakap nak bagi pendidikan percuma dan bagi elaun bulanan untuk setiap pelajar. Tapi, nak bina bangunan tambahan pun diorang tak mampu, apa kejadahnya!!!
ALOR SETAR - Dewan Undangan Negeri (Dun) Kedah diberitahu kerajaan negeri bersedia membayar Bank Islam sebanyak RM44.8 juta selama 13 tahun bagi melunaskan pinjaman RM330 juta untuk membina kampus induk Kolej Universiti Insaniah (Kuin) di Kuala Ketil.

Menteri Besar, Datuk Seri Azizan Abdul Razak berkata kerajaan negeri mempunyai sumber dan mampu menjelaskannya mengikut jadual.

"Pinjaman yang dibuat dengan kerajaan persekutuan bagi membina Blok E Wisma Darul Aman (pusat pentadbiran negeri) akan selesai Disember ini. Selepas itu wang RM25 juta setahun yang digunakan bagi tujuan itu akan diguna pula untuk membayar Bank Islam.

"Saya yakin kita mampu dan baki hampir RM20 juta lagi akan diperoleh daripada sumber lain," kata Azizan di  Dewan Undangan Negeri semalam.

Beliau menjawab soalan Md Zuki Yusof (Pas-Kuala Ketil) yang ingin mengetahui bagaimana cara kerajaan Kedah membayar balik hutang dan kos penyelenggaraan Kuin kerana banyak pihak meragui kemampuannya.

Azizan berkata, kos penyelenggaraan dan operasi Kuin akan ditampung melalui yuran pengajian keuntungan operasi anak-anak syarikatnya.
Bayangkan. Macam mana diorang kata yang diorang mampu nak bagi pinjaman percuma sedangkan infrastruktur pun diorang tak mampu nak sediakan.

Bila orang bangkitkan isu pasal Unisel dan Kuin, macam - macam la alasan yang diorang bagi. Antara alasan yang tak masuk akal, kerajaan Negeri tak mampu.

Tak mampu menda jadahnya!!! Kata Kerajaan negeri dapat untung berbillion - billion kalau nak bandingkan dengan zaman BN dulu. Takkan itu pun tak mampu lagi kot!!!

Lepas tu siap buat tuduhan mengatakan yang Universiti Negeri ni semuanya tak berkualiti dan tak setaraf dengan Universiti lain.

Bagi mereka, Universiti Negeri ni setakat tau kaut keuntungan je. Kalau dah setakat kaut untung, buat apa diteruskan? Tutup je la Universiti tu!!! 

Buat apa diorang nak mengabihkan duit rakyat? Yang tu, diorang tak nampak pulak ye? Ke diorang tak terfikir bab tu?

Tak malu ke diorang ni buat janji yang bukan - bukan untuk budak - budak siswa yang masih belajar sekarang? Setakat buat janji dengan Mahasewel ti boleh la!!!

Diorang tu kalau orang cakap apa pun diorang akan ikut. Biar pun benda tu tak masuk dek akal lansung. Kalau kata bumi ni rata pun diorang percaya.Lagi pun diorang bukan fikir pakai Kepala Otak. Semuanya fikir pakai Kepala Lutut!!!
Categories: , , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping