Rabu, April 18, 2012


Fuh!!! Hangat cerita yang Semut dengar malam tadi. Lagi hangat dari cerita blogger Parpukari dengan Zarina Anjoulie semalam rupanya. Hehehe...

Selama ni, Semut selalu jugak keluar cerita pasal sesetengah ahli PKR Pahang yang kecewa dengan kepimpinan Negeri yang tak buat kerja.

Malah, ada dikalangan pemimpin Cabang pun mula menyatakan bantahan secara diam - diam dan tak buat kerja. Ada jugak yang cuba sabotaj program anjuran mereka sendiri.

Semut pun terfikir jugak. Kenapa secara tiba - tiba, blogger dan juga orang kuat Pakatan Pembangkang ni keluarkan artikel seperti dibawah ni:


Dia bukan tak tahu yang kebanyakkan calon PKR sedia ada sekarang bukannya terdiri daripada kalangan anak - anak tempatan.

Sebagai contoh, Si Fuziah Thoron tu. Dia bukannya anak jati Kuantan. Malah dia bukan orang Pahang lansung. Macam mana dia boleh jadi calon di Kuantan?

Rupanya, ada sebab diorang buat benda tu sebenarnya. Dah timbul rasa tak puas hati dikalangan pemimpin PKR dengan usaha sama bersama DAPigs.

DAPigs sekarang dilihat lebih mendominasi dalam soal calon bagi menghadapi Pilihan Raya Umum yang akan datang. Ada yang diorang guna nama PKR untuk jadi calon.

Bab tu, Semut tak nak cerita lagi. Tapi, setakat yang Semut dimaklumkan, nama Si Fauzi Pendek tu sendiri dah dipotong oleh puak - puak DAPigs.

Bagi diorang Fauzi tak berfungsi lansung dalam Pahang. Apatah lagi nak menjuarai isu yang dibangkitkan oleh mereka.

Ianya ekoran daripada sokongan orang Melayu terhadap bantahan Lynas. Kebanyakkan yang menjadi jentera utama hanyalah DAPigs sahaja.

Malah dana untuk buat kerja tu pun kebanyakkannya keluar dari poket Tokeh - Tokeh DAPigs sendiri. Bukannya duit poket Fauzi.

Maka, tak adil bagi mereka sekiranya Si Fauzi ni diberikan laluan untuk jadi calon. Kira macam dia tumpang tuah mereka la pulak!!!

Sekarang DAPigs tuntut kerusi Parlimen Kuantan dan DUN Teruntum. PAS pulak nak kekal di DUN Berserah. Manakala Parlimen Indera Mahkota akan diduduki oleh Si Fuziah.

Secara tak lansung, nama Si Fauzi ni lansung tak ada!!! Jadi, memang Padan La Dengan Muka Dia!!! Cakap pandai, tapi buat kerja HARAM satu pun yang dia reti!!!
Categories: , , ,

1 ulasan:

  1. dap kata makan modal la kalau si pendek ni bertanding sebab barua ni modal air liur saja...

    pejuang hamas...

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping