Jumaat, April 13, 2012


Ps: Bila dengar nama Shahnon Ahmad ni, Semut teringat buku yang pernah ditulis sebelum ni bertajuk 'SHIT'. Buku tu ditujukan kepada Kerajaan Pimpinan Tun Mahathir.

Tapi, sekarang ni, nampak gayanya, Veteran PAS ni mula dah sedar yang perjuangan PAS pun dah semakin lari dari pejuang asal. Yang lain macam mana? Masih tak sedar diri jugak ke!!!
Baru baru ini Veteran PAS, Prof Emeritus Datuk Dr Shahnon Ahmad menyifatkan kerjasama PAS dengan DAP dalam gabungan pembangkang bercanggah amalan politik Islam yang diajar Rasulullah SAW.


Agak menarik sekali apabila seorang veteran PAS mempertikaikan tindakan partinya terutamanya tindakan Nik Aziz dan Hj Hadi yang keterlaluan menyokong DAP.



Katanya banyak tindakan PAS sekarang ini tidak melambangkan apa yang diperjuangkan oleh Rasullulah SAW. Rasulullah SAW tidak pernah bekerjasama dengan kaum bukan Musyrikin Madinah seperti dilakukan PAS ketika ini sebaliknya hanya mengikat kata sepakat melalui Perjanjian Hudaibiyah.



Apa yang menarik kenyataan beliau memperlekehkan tindakan Hj Hadi dan Nik Aziz yang menggunakan alasan yang meremehkan minda penyokong dan ahli PAS kerana kerjasama antara PAS dan DAP kerana ia tidak sama dengan pendekatan diambil Rasulullah SAW.



“Dasar politik PAS sekarang ini langsung tak sama dengan amalan politik Rasulullah SAW bersama sahabatnya ketika membentuk Madinah,” katanya



Shahnon turut membidas Dewan Ulama PAS yang semakin hilang taringnya dalam menyuarakan dakwah politik Islam kerana hendak menjaga hubungan dengan DAP.



Katanya, hampir semua ulama PAS termasuk Mursyidul Amnya, Datuk Nik Aziz Nik Mat gagal memainkan peranan mempertahankan Islam dan pengaruh mereka mula dibayangi golongan profesional PAS. “Malah, saya sendiri sebenarnya tidak berapa faham dengan perjuangan dan latar belakang golongan profesional PAS ini.



Ahli PAS sendiri pun dah tak faham dengan perjuangan parti mereka,apatah lagi rakyat yang berada diluar sana. Masakan tidak PAS sekarang ini tak lebih kepada pemudah cara buat DAP untuk melaksanakan agenda mereka.



Ironinya Shahnon yang pernah menulis buku "Shit" sekarang sudah membullshitkan perjuangan parti beliau sendiri. - Sumber
Categories: , , ,

3 ulasan:

  1. TERIMA KASIH ATOK SEBAB PERTIKAIKAN MOSHE NIK AJIS DAN HADI AWANG LEMAU BANGANG NI...

    PAS=PARTI AJARAN SESAT...

    PEJUANG HAMAS...

    BalasPadam
  2. Tempua Bersarang Rendah13 April 2012 pada 6:43 PTG

    Pertunjuk yang jelas lagi nyata. Allah swt masih lagi memimjam nyawa kepada Tun Mahathir dan Datok Shanom.

    Untuk mereka sama2 menonton sandiwara dunia dimana mereka adalah di antara watak dalam sandiwara tersbut.

    SHIT, Maha Firaun, Puki Mak dan bermacam lagi perkataan yang cukup sedap didengar telah dilemparkan kepada sesama manusia di bumi Alllah swt ini.

    Maka bertepok soraklah para balaci2 mereka kepada orang yang dikutuk dan dihina.

    Allah swt Maha Mengetahui apa yang telah dan akan berlaku cuma manusia sahaja yang sombong dan bongkak. Seperti kuncu2 PAS yang selalu mempermainkan agama untuk kepentingan hawa dan nafsu.

    Ingatlah PAS itu BUKAN Agama dan tidak layak untuk PAS mendamba sebagai pejuang Islam. PAS adalah kumpulan orang2 yang meruntuh dan memecah belah sesama, Umat kerana orang2 seperti Nik Aziz yang telalu sombong dan RIAK dengan kedudukannya.

    Ingatlah, setiap yang lemparkan kepada orang2 UMNO selama ini oleh orang2 PAS yang sombong dan RIAK, akan kembali semula kepada mereka.

    Pertunjuk ini adalah jelas dan nyata. Selagi mereka tidak bertaubat atas segala fitnah dan pembohongan yang sering mereka taburkan selagi itu mereka akan sesat di siang hari untuk mencari jalan PULANG.

    Camar Yang Pulang.

    BalasPadam
  3. Camar Yang Pulang,

    Tak kemananya ikan kalau tak lubuk jua akhirnya.

    Apa sekalipun lubuk tetap menerima ikan-ikan yang pada suatu masih terlalu angkuh dengan kehebatan ia berenang.

    UMNO itu sebenarnya satu masa dulu lubuk orang-orang PAS, PKR, S46 namun UMNO tetap UMNO, teguh berdiri pucuk menjulang langit akar memasak bumi.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping