Selasa, Mei 22, 2012

Di Majlis Perkahwinan Adiknya, Fatima dengan seorang Lelaki Bukan Islam!!!
Dah kecoh satu Malaysia dengan kehadiran Si Minah Lesbian sesat ni. Jelas, kehadiran dia hanya mengundang kemarahan umat Islam kerana telah menghina agama Islam.

Dalam satu temubual yang dijalankan baru - baru ini, Si Betina Lesbian tu tanpa segan silu menegaskan yang dia menolak Hadis dan Hukum Islam secara keseluruhannya.

Bagaimana mungkin dia boleh mendabik dada mengatakan yang dia beragama Islam sedangkan cara hidupnya sedikit pun tak ikut ajaran Islam?

Persoalan yang lebih utama. Golongan yang menolak kehadiran Si Minah Lesbian gila tu setakat ini hanya suara - suara dari kalangan orang UMNO dan beberapa NGO sahaja.

Di mana suara puak - puak yang selama ini sering mendabik dada mengatakan yang diorang tu pejuang bagi menegakkan Islam?

Tidakkah mereka sedar yang Si Betina ni secara tak lansung turut menolak perlaksanaan Hukum Hudud yang didokongi oleh PAS selama hari ini. 

Jadi, persoalannya, adakah PAS hanya akan berdiam diri sahaja? Dimana Istiqomah mereka dalam perjuangan? Kalau setakat cakap je, baik tak payah!!!
Mengakui dirinya sebagai sebahagian daripada kelompok yang menerima Al-Quran sebagai sumber rujukan tunggal Islam, Irshad menolak peranan ulama dan mufti yang didakwanya menyebabkan agama dan kepercayaan bertukar menjadi dogma yang "kaku."

"Dogma selalu tercabar dengan soalan. Dogma sifatnya kaku dan ia tidak dapat dipertahankan apabila dicabar dengan pemerhatian yang teliti," katanya.

Irshad juga berpendapat iman merupakan perkara yang sangat peribadi di antara seorang Muslim dan Tuhannya. Ia adalah satu hubungan unik yang menurut Irshad menjadi sumber kekuatan ilmuan Islam zaman lampau menjadi individu yang hebat dan menguasai pelbagai disiplin ilmu.

"Kepercayaan saya (adalah) dengan Tuhan, bukan dengan duta Tuhan yang melantik diri mereka sendiri," katanya.

Beliau juga secara berterus-terang mengaku menolak hadis dan hukum syariah, yang diterima sebahagaian besar penganut Islam sebagai sebahagian daripada sumber rujukan dalam Islam.

Sebaliknya, beliau menerima Al-Quran dan menterjemah serta memahami Al-Quran berdasarkan sifat kitab suci itu yang lengkap.

"Interpretasi saya terhadap Quran adalah berdasarkan Quran itu sendiri. Hadis adalah ciptaan manusia. Undang-undang Islam juga ciptaan manusia."Manusia tidak sempurna. Undang-undang ini dan hadis seperti manusia, juga tidak sempurna," katanya.

Ironinya, beliau mengakui konsep ijtihad yang dipromosikannya bukan berasal dari Al-Quran tetapi dicipta ulama Islam selepas Al-Quran diturunkan.

"Quran sendiri tidak guna perkataan ijtihad. Tetapi surah-surah dalam Quran menggalakkan penggunaan minda, kemahuan sendiri dan suara hati yang diberikan Allah untuk terus berfikir," katanya.
Ps: Kalau korang nak tahu sebab apa PAS berdiam diri, cuba tanya pada Editor Harakah yang bernama Isyad Saidi tu. Mana tau, kot - kot diorang bersaudara ke. Nama dah sama. Hehe...
Categories: , , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping