Selasa, September 01, 2015

Aduhai!!! Apa la yang nak diherankan sangat dengan tahap mentaliti puak - puak Pakatan Haramjadah ni. Diorang ni bukannya dari jenis manusia yang Reti Bahasa. Kita cakap la macam mana pun.

Tapi diorang sepatah haram pun takkan dapat menerima kenyataan yang cuba disampaikan. Kita bercerita pasal puak - puak DAPigs, tapi diorang salah erti kata kita mengutuk kaum Cina.

Sejak bila pulak DAPigs tu mengaku kata diorang mewakili kaum Cina sahaja? Bukan ke selama hari ini puak - puak DAPigs tu dakwa diri mereka mewakili semua bangsa yang ada di Malaysia ni?

Mati - matian DAPigs mendabik dada menegaskan bahawa mereka membawa agenda Malaysian Malaysia. Semua bangsa sama rata. Jadi, macam mana pulak boleh timbul isu perkauman?

Dalam erti lainnya, jika kita mengutuk puak - puak DAPigs tu, tak bermakna kita mengutuk kaum Cina. Dan bagaimana pulak ianya boleh didefinasikan sebagai satu bentuk isu perkauman?

Bila masa pulak puak - puak DAPigs tu menjadi satu Kaum dan Bangsa? Tak pernah pulak kita dengar selama ini ada rakyat Malaysia yang berbangsa DAPigs. Malah, surat beranak pun takde.

Secara tak lansung, dakwaan mengenai wujudnya isu perkauman jika kita memburukkan DAPigs membuktikan bahawa parti tu membawa agenda Ultra Chauvanist semata - mata. Bukan seperti yang mereka gambarkan selama hari ini.

Jadi, tak usah la nak dilayan sangat dengan kerenah Longkang puak - puak DAPigs ni dan juga Pencacai - Pencacai diorang tu. Hakikatnya, puak - puak DAPigs ni memang jenis manusia yang Tak Reti Bahasa sebab diorang suka guna Kepala Lutut untuk berfikir!!!
PETALING JAYA: Nurulhidayah Ahmad Zahid, anak kepada Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi menegaskan dia tidak akan mengalah dan akan terus bersuara bagi menyatakan pendirian dan pegangannya berhubung isu-isu sosial serta politik yang berlaku di negara ini. 
Nurulhidayah menyatakan pendirian itu sebagai membalas kritikan yang diterimanya di laman sosial selepas menyifatkan tindakan peserta perhimpunan Bersih 4.0 sebagai kerja bodoh.
“Saya telah diserang secara peribadi. Saya tak menyentuh perkauman atau bangsa. Saya cuma pertikaikan kewarasan segelintir anda yang tidur dijalanan kononnya untuk menyatakan kebenaran,” katanya. 
Menerusi status di laman Instagram SayaNurulZahid, Nurulhidayah menyatakan, sebagai seorang warga negara Malaysia, dia juga berhak untuk bersuara.

“Saya tidak akan berdiam dan akan terus berkata-berkata. Saya bersuara hanya sekali berbanding anda yang selantang menjadi Tuhan menghukum manusia,” katanya lagi.
Categories:

14 ulasan:

  1. alahaiii..baru sekarang nk komen byk2....slame nie snyp jek..mntang2 la bapak tpm...huh!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Lantak dia lah nak komen...hak dia!!!
      Mcm mahataik yg rasa ada hak campur dgn manusia bodo dan kaldai..Itu yg dia kata ttg bershit sblm ini.Tak kesah pon aku klu mahataik nak join si bodo dan keldai.Yang penting kita tak bodo dan jadi keldai kpd dapigs...konon malaysia 4 malaysian.
      Bila miskin...malaysia 4 malaysian...dah kaya raya...malaysia 4 dapigians...

      Padam
  2. Helo..awak tu beranak dlm sudu emas...mana tahu keperitan hidup rakyat marhaen....duit bapa hang pun bertimbun..tk pyh la nk ngutuk org lain..nk tido dlm parit pun apa kena mengena dgn hang...they have their principals...they felt wat most of malaysian feels..just shut up n dok rumah elok2sambil kilat kuku...anak2 org politik yg berjawatan ni apa perlu susah..tk pyh kerje pun...gold card dlm beg birkin...ingatlah...duit yg pak habg bawa balik rumah bg hangpa mkn tu halal ke tidak..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Amboi2, duit dlm poket org pun kau tahu halal haram, itulah berkawan dgn babi, kan dah perangai suka menyondol mcm babi.

      Kalau aku kata kau ni ada DNA babi,
      Kau ni makan hasil jual babi
      Suka menyondol mcm babi
      Perangai pun dah gila babi
      Layak jd chief Geng Hambat Babi (ghb)

      Kau ada rasa nak marah tak?

      Padam
    2. Ni bagi kat aji sopdap ni, coppat la aji, takdatpat jadi pm jadi menantu pm pon jadiler.

      Padam
  3. Apa masalahnya. Dia orang nak tido atas jalan bukanyer tumpang tido rumah kau atau bapak kau.
    Dia orang bayar road tau . sesekali lantak lah dia orang nak baring ke atau nak berguling ker.
    Yang nak angin apa pasal . Sebab bapak kau TPM ker...
    Sementara kau ada otak ni aku nak minta kau tanya pada bapak kau
    1.Mana dia dalang Lahat Datu.
    2.Sapa dalang yang nak gulingkan Najib.

    Jawap.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Memang kerja bodoh tidur atas jalan...buat menyemak lagi ada..

      Padam
  4. Ingat!! Kita masuk Umno nak buat duit,maruah bangsa,bahasa,agama kita letak no 2.Persetan rakyar dan ahli2 bwh han Umno.Duit adalah kuasa mutlak. X sbr nak tgk Umno bergolak jika usul turun kan Tsmy.

    BalasPadam
  5. Elok sgt dap jdi pm pru14. Nk tgok melayu2 yg demo skn tu dpt apa. Sronok dpt pemimpin mcm singapura. Kt penang pun sama. Syukur sgt2 dap perintah. Dh x dgr menang sorak kg tergadai. KipiD.A.P.

    Alvin Tun
    KipiD.A.P & kariP.A.P

    BalasPadam
  6. Abah ada kawan ustaz uia muda nak pinang i tahun depan norol jangan jeolous ye yea ye yeee he he he

    BalasPadam
  7. Bagus Nurul ni. dia cakap melalui pengalaman dan dia bertambah matang. Memang betul bershit ni bikin susah orang, bikin sampah, budaya samseng dan lagak macam barbarian.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul...BERSIH konon...sampah sarap lepas demo tak tahu nak bersihkan...

      Padam
    2. sampah sarap boleh dibersihkan.....marauah agama, bangsa dan negara yang Najib dah lunyaikan macamana.

      Sekarang nak buat Himpunan Melayu pulak, kalau takat nak menyatakan sokongan kpd Najib dan juak2 pengampu, aku yakin Allah akan turunkan sesuatu pada hari tersebut.

      Doa utk Malaysia banyak dah makbul, satu persatu Allah tunjuk tembelang Najib dan juak2 pengampu. Semua gila nak mengampu, bodek, sanjung dgn harapan utk kekayaan dan pangkat, tapi penjelasan merapu2 macam orang kurang siuman.

      Benarlah dalil ada menyebut, orang yang makan rasuah dan benda haram ni percakapan mereka seperti orang gila

      Bak kata Najib....apabila layar dikembangkan, sauh dilabuhkan...tak gila ke tu

      Padam
  8. memperjuangkan hak kebebasan bersuara..tp kalau yg bersuara tu menghentam pembangkang tau plak meroyan....hak kebebasan sebelah pihak baik tak payah......

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping