Selasa, Jun 12, 2012


Apa??? Si Ketua Penipu ni kena kencing? Tak mungkin!!! Semut tak boleh terima kenyataan ni!!! Ini semua fitnah!!! Katakan tidak kepada perkara ini!!!

Jangan katakan Semut. Malah semua pengikut - pengikut Si Ketua Penipu yang memang terkenal sebagai pencium bontot dia pun takkan percaya dengannya.

Mana mungkin seorang Bapak Penipu macam Si Ketua Penipu ni boleh kena kencing dengan anak buah dia sendiri!!! Itu satu perkara yang mustahil!!!

Seorang yang padan digelarkan sebagai 'Master Of Deception' seperti Si Ketua Penipu tu tak mungkin dengan begitu mudah untuk ditipu. Apatah lagi oleh anak - anak buahnya sendiri!!!

Tapi, apakan daya. Itulah hakikatnya. Semua orang pun kena terima berita ni dengan hati yang terbuka. Bak kata pepatah, sepandai - pandai tupai melompat, tak masuk olimpik juga.

Jadi, terserlahlah sudah bahawa gempak Si Ketua Penipu tu sebenarnya hanya gempak tak tentu arah. Agenda dia nak merubah lanskap Politik di Sabah hanya buntu.

Mungkin, anak buah dia bertindak sedemikian bagi menutup aib yang menimpa PKR di Sabah dimana 80 orang pemimpinnya telah bertindak keluar parti.

Untuk menutup cerita itu, maka mereka pun membuat khabar angin mengatakan ada pemimpin Barisan Nasional akan juga keluar parti baru - baru ini.

Namun, sehingga artikel ini ditulis, tidak ada pun sebarang perkembangan terkini dari Negeri dibawah bayu tu. Tidak ada seorang pun yang diumumkan keluar parti.

Kalau ada, tak mungkin mereka akan senyapkan saja perkara ini. Sudah tentu mereka akan kompang satu Malaysia, malah satu dunia untuk mengaibkan Barisan Nasional.

They would have rub the story into BN's Face and tell it to the world!!! Itu hakikatnya. Namun, segalanya hanya impian semata - mata. 

Semua cerita yang dikompang oleh Si Ketua Penipu tu sebelum ini hanya satu helah. Tapi, apa boleh buat. Dah nama dia pun Ketua Penipu. Jadi, itu je la kerja yang dia tau buat pun!!! Bukannya dia ada kerja lain!!!
Gelagat Anwar - Ahmad Thamrin nampaknya terlalu cepat buat pengumuman. Sebenarnya, Thamrin sudah diingatkan oleh Azmin supaya tidak terlalu cepat untuk membesarkan isu ini. 
Azmin kenal sangat dengan Wilfred ‘Boomerang’ dan Lajim Ukim. Ini semua panglima lama yang memang banyak permainan. Azmin kenal sangat dengan kedua-dua ini, kerana mereka tidak akan mudah berpindah tanpa sebarang yuran perpindahan yang mencukupi.
Dalam konteks senario politik semasa di Sabah, Lajim memang sudah bergerak secara solo. Khabar kawan-kawan di kawasan Lajim, POSTER pun sudah ditempah. Tetapi bukan atas logo PKR. Ini pun Thamrin gagal untuk selesaikan.
Anwar memang kecewa dengan apa yang berlaku di Sabah. Anwar mahukan Wilfred dan Lajim, menjadi ‘masalah’ kepada PM Najib dan Musa Aman. 
Menurut seorang teman yang bersama dengan entourage Anwar – tak habis-habis Anwar menelefon Thamrin dan menzahirkan kekecewaan kerana gagal buat homework dengan baik dan berkesan. Nasi sudah menjadi bubur. Dan Anwar juga yang perlu menanggung malu.
Categories: , , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping