Rabu, Ogos 01, 2012



Tak habis-habis si kekasih Rainbow ni nak menyusahkan Tan Sri Syed Mokhtar! Dia nak pertikai niat sebenar Tan Sri sambil menuduh Syed Mokhtar adalah kroni BN.

Sedangkan Guan Eng sendiri menipu rakyat Penang dengan memberikan tanah yangs epatutnya menjadi hak rakyat yang susah kepada sayrikat swasta untuk kaut untuk RM90 juta!?

Apa barang ni Guan Eng? Lu mau tipu sama siapa? Lu dok sibuk hal Penang Port padahal lu punya skandal sapu RM90 juta tu tak habis lagi! 

Semua rakyat dah tahu kau ni kaki penipu. Tanah untuk bina rumah murah lu kasi sama syarikat swasta untuk buat duit kan?

Padahal Syed Mokhtar dah terangkan seperti dibawah ini apa perancangan beliau: 

SEAPORT Terminal Sdn Bhd, pembida yang berjaya memperoleh projek penswastaan Pelabuhan Pulau Pinang menafikan dakwaan pihaknya merancang untuk mengurangkan peranan hub kargo itu, lapor akhbar tempatan semalam. 

Pengambilalihan oleh Seaport itu mencetuskan kebimbangan bahawa peranan hub perkapalan di utara negara itu akan dikurangkan, dengan lebih fokus kepada pelabuhan milik syarikat yang terletak di bahagian selatan.

Hartawan logistik, Tan Sri Syed Mokhtar Al Bukhary memiliki Seaport yang turut mengendalikan dua lagi pelabuhan di Johor, iaitu Pelabuhan Tanjung Pelepas (PTP) dan Pelabuhan Pasir Gudang. 

“Kami menafikan dakwaan mahu menjadikan Pelabuhan Pulau Pinang sebagai ‘feeder port’ dan tiada juga rancangan untuk memindahkan kren Pelabuhan Pulau Pinang ke Pelabuhan Tanjung Pelepas di Johor seperti yang didakwa,” menurut kenyataan akhbar Seaport yang diterbitkan dalam akhbar berbahasa Inggeris tempatan iaitu The New Straits Times Press dan The Star.

“Kami akan mendalamkan lagi laluan kapal mengikut keperluan pelabuhan itu. Oleh itu, dakwaan tiada kerja mengorek laluan kapal adalah sama sekali tidak berasas,” tambahnya. 

Seaport berkata, ia dipilih berdasarkan kepada kekuatan dan merit cadangan, dan bidaan telah dibuat pada 2011 lagi yakni selepas mendapat tawaran untuk berbuat demikian.

“Pelabuhan Tanjung Pelepas dan Pelabuhan Pasir Gudang memainkan peranan penting sebagai pemangkin kepada pertumbuhan ekonomi negeri Johor dan juga negara. 

Kami yakin dapat melakukan perkara yang sama di Pulau Pinang,” kata Seaport yang menegaskan ia berdasarkan pencapaian dan kejayaan dalam menguruskan pelabuhan di bahagian selatan. - SUMBER
Categories: , , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping