Selasa, Ogos 14, 2012

Dengan pendedahan yang dibuat semalam, maka terungkailah satu lagi persoalan yang sering menjadi tanda tanya dikalangan rakyat Malaysia secara keseluruhannya. (klik sini)

Selama ini, puak - puak Pakatan Pembangkang cukup takut nak dedahkan senarai Kabinet Bayangan mereka kepada masyarakat umum.

Rupanya, mereka ada sebab yang cukup kukuh untuk tidak melakukan perkara tersebut biar pun didesak oleh penyokong - penyokong mereka sendiri.

Hakikatnya, Pakatan Pembangkang masi tidak mampu untuk menentukan jawatan yang sesuai untuk semua pemimpin yang ada dalam Pakatan Pembangkang.

Sebab Pakatan mereka sendiri dibina atas agenda yang berbeza - beza diantara satu dengan yang lain. Ada yang berjuang untuk Liberalisme, Komunisme dan Islam.

Perkara ini cukup jelas dan tidak perlu dinafikan lagi oleh mana - mana pihak. Baik PKR, DAPigs mahupun puak - puak Parti Angguk Saja tu.

Salah satu jawatan yang paling kritikal ialah jawatan Timbalan Perdana Menteri. Kalau kita ingat, Si Ketua Penipu tu pernah janjikan macam - macam kepada semua orang.

Dia kata, jawatan TPM ni akan diberikan kepada semua kaum. Satu kaum Cina, satu kaum India dan masing - masing untuk Sabah serta Sarawak.

Korang bayangkan la. Satu negara ada EMPAT orang Timbalan Presiden. Empat Orang!!! Tak masuk akal lansung janji Si Ketua Penipu tu.

Persoalan yang paling jelas ialah dimana kedudukan PAS dalam jawatan nombor dua Negara tu? Tak de pulak dia sebut pasal jawatan tu untuk orang Melayu.

Jika PAS diberikan kedudukan dalam barisan Timbalan Presiden, sudah pasti puak - puak DAPigs takkan setuju. Diorang takut PAS rampas kuasa pulak nanti.

Jadi kalau macam tu kerusi PAS diorang letak kat mana? Letak kat bawah tapak kaki atau dibawah punggung diorang? Itu je taraf yang PAS dapat?

Setakat itu saja ke kedudukan PAS sebagai sebuah parti yang KONONnya memperjuangkan Islam di negara Malaysia ni?

Kalau setakat duduk bawah tapak kaki atau bawah punggung orang lain baik tak payah mendabik dada kata diri tu bagus sangat!!! Buat mengabihkan masa je sebenarnya!!!

Lepas tu jangan dok sibuk la nak bermimpi untuk melaksanakan Hukum Hudud dan sebagainya. Lupakan aje la impian tu kalau setakat diorang duduk kat tapak kaki DAPigs. Jadi Pak Angguk Saja buat apa!!! Tak mendatangkan faedah lansung!!!
Categories: , , ,

2 ulasan:

  1. Assalamualaikum..

    Paparan blog yang sgt menarik.

    Mohon jasa baik pihak Tuan untuk linkkan blog Journeyman dalam senarai blog pilihan anda.

    JOURNEYMAN

    http://journeyisman.blogspot.com/

    BalasPadam
  2. dimaklumkan PAS dan DAP tak setuju dengan cadangan PKR ni.MEREKA berdua ada cadangan[barisan kebinet menteri]mereka masing2.ini baru dikira pkr yang.kalau dap pulak yang menang atau pas menang pulak macamana.sudah tentu penyokong2 parti pembangkang yang kalah tak puas hati dan merasa marah mereka akan mengamok dan ini bolih menyebabkan HURUHARA berlaku dimana huruhara ini lebih dahsyat dari huruhara perhimpunan bersih yang lepas.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping