Jumaat, Ogos 17, 2012


Memang patut sangat la orang suruh Si Minah Muka Berminyak ni letak jawatan sebab kerja dia pun hanya memalukan Bos dia sahaja.

Mana tidaknya. Dalam isu berkaitan dengan Talam Corp, Si Minah ni hanya mampu memberikan alasan yang tak munasabah terhadap cabaran Datuk Chua Tee Yong.

Kata Faekah, cara paling efektif untuk menyelesaikan masalah berkaitan dengan Talam Corp adalam melalui kertas putih yang sedang disiapkan.

Soalnya, bila kertas putih tu akan siap? Bukan baru sekarang cerita pasal Talam Corp ni timbul. Dah dua tahun dah benda ni berlalu.

Takkan la kertas putih tu masih jugak belum disiapkan sampai hari ni. Apa benda yang Si Khalid tu buat? Takkan dia duduk goyang kaki sambil berpoya - poya dengan Si Faekah ni?

Itu sahaja sudah membuktikan bahawa Kerajaan PKR Selangor tidak lansung mengambil berat tentang isu tersebut. Malah mereka hanya memandang remeh sahaja.

Bayangkan. Diorang belanjakan duit rakyat untuk selesaikan hutang tersebut tetapi buat macam tak ada apa - apa lansung. Itu yang dikatakan sebagai Kerajaan bertanggungjawab?

Nah!!! Mungkin inilah akibatnya apabila kita suka sangat bercakap besar dan mendabik dada melakukan sesuatu kerja. Akhirnya yang malu diri kita sendiri.

Jelas, orang yang ujub, riak, sombong dan suka membanggakan diri sendiri ni tak layak lansung untuk dijadikan sebagai pemimpin. Apatah lagi untuk jadi seorang Menteri!!! Dia bukan buat kerja untuk rakyat. Tapi sekadar nak puji - pujian je sebenarnya!!!
1. Isu ini bukan satu percaturan politik tetapi lebih kepada pendedahan kebenaran kepada Rakyat Malaysia terutamanya kepada masyarakat di Selangor.
2. Pembongkaran Datuk Chua Tee Yeong juga berlandaskan kepada CAT yang dilaungkan oleh Pakatan Rakyat. Segala penyelewengan perlu dibongkarkan demi kepentingan Rakyat.
3. Pakatan Rakyat tidak seharusnya menetapkan status quo dalam kalangan struktur masyarakat Malaysia sendiri. Apakah pada pandangan Faekah Menteri Besar kita begitu angkuh dan sombong sehingga seoranng Menteri pun tidak layak untuk berdebat dengan Khalid Ibrahim?
4. Sebagai seorang Menteri Besar yang menerajui kepimpinan Selangor sebenarnya merupakan individu yang paling layak untuk menjawab dan berdebat dengan sesiapa sahaja berkaitan isu dan masalah yang berlaku di Selangor.
5. Faekah tidak seharusnya lari daripada persoalan dan masalah utama yang ditimbulkan dalam isu in dengan mengaitkan Talam dengan NFC. Jika hendak berbicara tentang isu NFC maka Sharizat sudah meletak jawatan sebagai Menteri dan apakah Khalid Ibrahim akan meletak jawatan dalam isu Talam sekirannya Faekah benar – benar hendak mengaitkan kedua – dua isu ini ? - seterusnya...
Categories: , , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping