Sabtu, September 01, 2012


Kalau mamat kat bawah ni berderau darah bila dengar lagu patriotik, bayangkan seluruh rakyat Malaysia bila dengar cerita bahawa Pakatan Pembangkang menghina Jalur Gemilang.

Lagi la menyirap darah mereka. Belum pun puak - puak Pakatan Haramjadah tu dapat memerintah Negara, dah ada dah usaha nak ubah Malaysia jadi Republik.

Disebabkan malu punya pasal la pemimpin diorang menggelupor buat kenyataan dan menafikan perkara tersebut. Padahal semua orang tau. Semua tu kerja diorang jugak!!!

Kalau jumpa puak - puak ni, jangan kita setakat campak dia dalam kolam je. Campak terus diorang ke laut Selat Teberau tu. Biar diorang berenang terus ke Singapura. Jangan mengaku kata diorang ni anak Malaysia. Buat malu je!!!
SETIAP kali musim sambutan Bulan Kemerdekaan pasti kedengaran lagu-lagu patriotik berkumandang. Ketika itu juga hatinya berdebar-debar saat mendengar lagu-lagu tersebut.

Menurut anak merdeka yang lahir tanggal 31 Ogos, 24 tahun lalu, Wan Mohd Rezzal Hasriezzam Wan Mahari mengakui perasaan yang timbul saat mendengar lagu itu tidak dapat digambarkan dengan kata-kata.

“Saya suka. Tak boleh nak gambarkan dengan kata-kata perasaan bila dengar lagu patriotik. Berderau darah saya, meremang bulu roma,” katanya kepada Sinar Harian Online.

Antara lagu-lagu patriotik menjadi kegemarannya, Tanggal 31, Keranamu Malaysia dan Jalur Gemilang.

Menyentuh soal lahir sebagai anak merdeka dan kesan terhadap kehidupannya, Rezzal berkata: “Saya bangga berkongsi tarikh dengan hari bersejarah negara."

"Ia membuatkan saya sedar apa yang saya kecapi dan nikmati adalah hasil usaha orang lama," katanya sambil menambah, "tanpa mereka siapalah kita."
Categories: , , ,

1 ulasan:

  1. kalau bendera skrang mrk kata tiru amerika,abis yg mrk anjurkan tu x tiru Singapore ke atau Indonesia ke atau Monaco?Tlg la fikir dgn mendalam sblum buat benda2 yg MENGARUT!

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping