Selasa, Oktober 02, 2012


Heran jugak bila baca kenyataan yang dikeluarkan oleh Si Mahfuz Bean ni. Kenapa pulak dia nak engkar dengan puak - puak Kafir Harbi DAPigs tu?

Kalau semua ingat, sebelum ini puak - puak DAPigs tu beria - ia mempertikaikan mengenai konsesi gula ni. Kata mereka, subsidi yang diberikan hanya untuk kayakan kroni.

Mungkin ada orang yang tak tau bahawa syarikat gula di Malaysia kini menjadi milik orang Melayu. Salah satunya dimiliki oleh Syed Mokhtar.

Maka sebab itulah puak - puak DAPigs beria - ia menghentam pemberian subsidi gula ni. Diorang jugak yang suruh tarik balik subsidi berkenaan.

Jadi, kenapa pulak Si Mahfuz Bean ni beria - ia pulak nak suruh dikekalkan subsidi tersebut?  Hari tu suruh tarik, kali ni nak suruh kekal. Mana satu yang diorang nak ni?

Ini la perangai puak - puak Pakatan Pembangkang ni. Diorang hanya setakat pandai nak mempertikaikan itu dan ini sesuka hati diorang je tanpa memikirkan tentang kepentingan rakyat. Lepas tu menipu. Itu je la kerja yang diorang mampu buat pun!!!
Marah benar Naib Presiden PAS, Mahfuz Omar, apabila Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak mengumumkan pengurangan subsidi gula sebanyak RM0.20 dengan alasan bagi mengurangkan penghidap penyakit diabetes ketika pembentangan bajet baru-baru ini.

Katanya, alasan tersebut tidak munasabah memandangkan pengurangan subsidi gula itu akan membebankan rakyat yang suka rasa manis dalam minuman atau makanan mereka dan tindakan itu akan menyebabkan harga makanan serta minuman akan naik selepas ini.

Mahfuz berkata, kadar penyakit kencing manis tidak berkurangan meskipun harga gula naik dan ia Ahli Parlimen Pokok Sena itu mendakwa bahawa subsidi yang ditarik balik itu akan digunakan bagi pembayaran “one-off” BR1M nanti.

Paling menarik, dia mencabar agar menteri berhenti dari terus menjadi ahli politik dan berniaga kuih dengan tidak menaikkan harga walaupun harga gula naik!

Sebenarnya, saya agak malas untuk menghentam Mahfuz memandangkan dia sering mengeluarkan kenyataan-kenyataan bodoh.

Namun mungkin risau ramai puak-puak Pakatan Haram yang bodoh akan mudah terpengaruh dengan Naib Presiden PAS yang paling bodoh dalam sejarah ini, maka saya terpaksa juga menulis mematikan hujah dangkalnya itu. - seterusnya...
Categories: , , ,

1 ulasan:

  1. Janganlah kita membuang masa berhujah dengan orang yang dah tentu tak cerdik (bodoh)..

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping