Isnin, Oktober 01, 2012


Pelakon berusia 26 tahun itu harus menjalani penggambaran drama terbaru, Julia, di Seoul, Korea, di mana perjanjian dibuat bersama penerbit lebih awal.

Izreen bersama pelakon Julia, Nabila Huda dan Iqram Dinzly berlepas ke Seoul pada 1 September dan kembali ke tanah air pada 14 September lalu.


Kata Izreen, hanya Allah tahu betapa berat hatinya untuk meninggalkan Riza, tambahan pula mengikut perancangan awal, suaminya turut sama mengikuti rombongan produksi Julia ke sana.




“Pada mulanya memang kami merancang bersama ke sana dan menganggap ia sebagai hadiah bulan madu kami. Bagaimanapun, atas sebab-sebab yang tidak dapat dielakkan, saya terbang seorang.



“Waktu sama, Riza mendapat tawaran menjadi jurukamera telefilem dan dia pula mula bekerja pada 2 September. Waktu itu, saya berasa terkilan kerana tidak dapat membawa suami bersama saya.

“Meroyan jugalah saya sekejap. Riza pula cuba menerima tawaran yang datang dan mula bekerja lebih awal kerana mahu menghilangkan rasa sedih. Apabila masing-masing berada di lokasi, perasaan rindu tidak terasa sangat,” katanya.

Sepanjang dua minggu di sana, kata Izreen, hanya telefon menjadi saluran untuk melepaskan perasaan rindu dan tidak kisah menghabiskan belanja tinggi untuk berkomunikasi dengan suami tersayang.

“Bayangkan, di sana kami hanya boleh bercakap secara langsung. Untuk menggunakan media sosial peribadi dan mendapatkan frekuensi komunikasi tanpa wayar seperti wifi juga perlu dibayar.

“Saya habis hingga mencecah empat angka. Waktu itu duit jatuh soal kedua, yang penting saya dapat bercakap dengan suami untuk melepaskan rindu,” katanya.

Manisnya pengalaman menjadi pengantin baru, sebaik menjejakkan kaki ke tanah air, Izreen terus melaksanakan tugasnya sebagai isteri dengan memasak hidangan kegemaran suami.

Akui Izreen, hidup bujang jauh berbeza dengan berumahtangga. Jika dulu makan atau tidak, Izreen tidak kisah dan hanya fokus diri sendiri, tetapi sekarang tidak lagi.

“Apa-apa perkara yang datang, saya harus utamakan suami. Disebabkan itu, pada malam saya pulang, terus saya masak kari seperti dipinta Riza. 

Saya sedih sebab dari sana lagi mendengar keluhan suami yang terpaksa makan di kedai sepanjang ketiadaan saya. Sampai saja di rumah, saya tidak tunggu lama dan melunaskan impiannya mahu merasai masakan isteri,” katanya.

Kata Izreen, dia berasa sangat gembira, apatah lagi keadaan sewaktu bercinta dan selepas berkahwin jauh berbeza. Katanya, setakat ini perjalanan hidup berumahtangga dilaluinya baik dan tiada masalah dan kerjaya seni juga lancar.

“Alhamdulillah, selepas kahwin, rezeki bertambah murah. Sebaik selesai penggambaran drama Julia, saya sibuk menjayakan drama bersiri Cinta Kasih yang bakal ditayangkan di slot Lestari di TV3.

“Menariknya, untuk drama ini saya dapat bekerja dengan suami. Ini kali kedua kami kerja bersama. Kali pertama sewaktu menjayakan drama Tentang Dhia dan waktu itu cinta kami mula bersemi,” katanya.

Categories: , , ,

2 ulasan:

  1. ermm,,, =_=" apa gaya dia begamba tu ek,, huhuhu

    BalasPadam
  2. ingatkn psl ape la td. ropenyer psl si izreen hehe...

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping