Isnin, November 26, 2012


Kita ingatkan hanya penduduk - penduduk Palestine sahaja yang digempur oleh puak - puak Rejim yang tak berperikemanusiaan macam ni. Rupanya, di Malaysia pun sama jugak.

Persoalannya, kenapa puak - puak Rejim Zionist menyerang rakyat Palestine? Jawapannya sebab mereka tak mahu lihat umat Islam hidup aman dan tenteram.

Demikian jugak la gambaran yang dapat diberikan kepada puak - puak Kahak Hijau yang kononnya menentang Lynas ni. Mereka pun tak boleh tengok orang lain senang.

Lihat gambar dibawah ni. Majoriti pekerja - pekerja di kilang memproses Nadir Bumi di Gebeng tu semuanya Melayu Islam. Mereka hanya nak mencari sesuap nasi.


Tetapi, akibat bantahan dan kelibat puak - puak Kahak Hijau ni membuatkan periuk nasik mereka terganggu sehingga tahap seolah - olah ianya ditabur pasir.

Tidakkah itu satu tindakan yang tidak berperikemanusiaan? Tidakkah tindakan itu boleh dianggap zalim dan kejam? Jawapannya terserah la pada korang.

Kita lihat semula, kenapa mereka masih lagi menentang sedangkan keputusan mahkamah telah dibuat. Kenapa mahkamah menolak permohonan injuksi mereka sebelum ini?

Mahkamah tolak sebab mereka sendiri GAGAL membuktikan bahawa kilang tersebut merbahaya seperti mana yang didakwa.

Mereka sendiri GAGAL untuk memberikan fakta serta statistik yang berkaitan sedangkan di China dan Negara - Negara lain tak de pun menghadapi masalah yang sama.

Jelas, tindakan puak - puak Kahak Hijau ni sebenarnya hanya nak menghalang orang Melayu Islam mendapat mata pencarian. Kan tindakan tu sama je dengan Yahudi? 

Jadi tak heran la kalau diorang ni pun sanggup terima dana dari Rejim Zionist tu sebab perangai diorang pun lebih kurang je. Tak boleh tengok orang Islam ni senang sikit. Ada saja yang dengki dan iri hati!!!
Dengan memakai pakaian seragam berwarna kuning manakala penyokong pula memakai baju berwarna biru muda, mereka turut membawa kain rentang tertulis "jangan kacau periuk nasi kami", "siapa nak bagi anak kami makan", "hentikan fitnah terhadap Lynas", "saya memang sayang Lynas" dan "Lynas Kuantan bakal Pusat Teknologi Hijau Negara".

Keputusan itu bagaimana pun disambut dengan keadaan yang berbeza oleh pihak anti-Lynas yang hanya dianggarkan sekitar 200 orang sahaja hadir.

Kumpulan anti-Lynas seperti Save Malaysia Stop Lynas (SMSL) yang sebelum ini begitu ghairah hadir ke mahkamah bagi mengikuti kes berkenaan seperti tidak dapat menerima kenyataan apabila beredar meninggalkan mahkamah sebaik sahaja mengetahui permohonan mereka ditolak.
Categories: , , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping