Khamis, November 29, 2012


Macam Haram perangai Si Raja Rumah Urut ni ni. Tak habis - habis dia nak mengarut benda yang bukan - bukan. Dah la tu, nak disalahkan rakyat pulak.

Padahal, yang GAGAL buat kerja ni pihak Rejim Pakatan Selangor tu jugak. Bukannya salah orang lain. Tapi dok sibuk nak dabik dada kata diorang menjaga Kebajikan Rakyat.


Mungkin inilah modus operandi terbaru yang digunakan oleh puak - puak Haramjadah ni. Bila GAGAL nak laksanakan tugas, diorang tuduh orang lain.

Sekarang ni, diorang dah GAGAL nak menjaga Kebersihan dan menyelesaikan masalah sampah di Selangor. Siapa yang diorang salahkan? Nah!!! Semuanya salah rakyat jugak.


Nak diorang mengaku diorang buat salah? Kirim salam je la!!! Setakat nak tuduh orang lain boleh la. Kalau tidak, mati hidup semula seribu kali pun diorang takkan mengaku.

Kalau diorang mengaku diorang buat salah dan GAGAL melaksanakan tanggungjawab, memang jahanam la diorang jawabnya. Itu semua taktik nak menipu rakyat!!!

Kalau dah semuanya salah rakyat, tak guna la puak - puak Pakatan Haramjadah tu jadi Rejim pemerintah. Itu baru memerintah Negeri, dah tak mampu nak laksanakan tanggungjawab. Lagi nak memerintah Negara? Memang jahanam la jawabnya!!!
AIDCNews – 28/11/12 – Exco Tetap Kerajaan Tempatan, Kajian dan Penyelidikan Negeri Selangor, Ronnie Liu berkata selain faktor hujan dan permukaan muka bumi Klang yang lebih rendah dari paras laut, faktor sikap buruk orang ramai merupakan penyebab kejadian banjir di kawasan tersebut.
“Sikap orang ramai yang mengambil jalan mudah dengan membuang sampah di dalam saluran air memburukkan lagi keadaan banjir setiap kali hujan lebat,” katanya sewaktu menjawab soalan daripada M. Manoharan (DAP-Kota Alam Shah) dalam sidang Dewan Undangan Negeri (DUN), hari ini.
Projek tambatan banjir di Klang dianggarkan menelan belanja sebanyak RM1.2 bilion, namun Ronnie Liu berkata hanya RM5 juta sahaja yang telah diluluskan kerajaan negeri kepada Majlis Tindakan Ekonomi Selangor (MTES) untuk mengatasi masalah tersebut.
Oktober lalu, Persatuan Keadilan dan Kebajikan Masyarakat Selangor (JAWASS) meminta penjelasan berkenaan peruntukan RM5 juta yang telah diluluskan kerajaan negeri untuk mengatasi masalah banjir di Klang.
Presiden JAWASS, L.P. Selvam berkata Menteri Besar Tan Sri Khalid Ibrahim dan exconya, Ronnie Liu seolah-olah lepas tangan mengenai kejadian banjir itu.
“MB Khalid memperuntukan RM 5 juta kepada MPK dan apa yang MPK buat dengan duit itu? Ronnie Liu sebagai Exco Kerajaan Negeri yg bertanggungjawab melantik Ahli Majlis MPK dan bertanggungjawab untuk memberi penjelas kepada penduduk Klang tidak turun padang dan MB juga tidak turun padang,” katanya.
Categories: , , ,

1 ulasan:

  1. Salam perkenalan. Blog tuan telah dipautkan.Mohon kesudian tuan buat pautan semula jika tak keberatan
    apple-biru.blogspot.com

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping