Ahad, November 25, 2012


Halamak ai!!! Sebelum ni kita ingatkan setakat khabar - khabar angin je. Rupanya kejadian ni betul - betul berlaku secara terang - terangan.

Kalau sebelum ini, kita diberitahu tentang gerombolan puak - puak Anti Lynas seramai 100 orang yang kononnya berjalan kaki tu tiba di Bentong.

Mereka singgah di hadapan kawasan Masjid bagi tujuan untuk mengutip derma sebelum berarak ke bandar seterusnya menyesakkan jalan raya.

Mereka bermalam pulak di gereja yang ada di Daerah Bentong yang juga kebetulan berada dalam kawasan sekolah menengah.

Walaupun dinasihati oleh pihak sekolah agar jangan berbuat demikian, namun penganjur tetap jugak keras kepala. Nak jugak guna gereja tu.

Sekarang kita boleh lihat bagaimana puak - puak Pakatan Pembangkang ni mempergunakan rumah - rumah ibadah untuk kepentingan Politik mereka semata - mata.

Kemudian pada pagi keesokkan harinya, gerombolan yang kononnya berjalan kaki ni mula bergerak ke kawasan Pasar Besar. 

Tengok pasar tu tak de orang gamaknya, diorang mula bergerak menghala ke Kolam Air Panas setelah jadual nak ke kuil Hindu dibatalkan.

Lewat tengahari, Pengetua sekolah dimana tempat mereka tumpang tidur semalam telah membuat laporan Polis berikutan kehilangan beberapa barang disekolah terbabit.

Yang herannya, puak - puak Anti Lynas ni kata diorang nak boikot barangan Nadir Bumi tu. Tapi, kenapa barang tu jugak yang diorang nak rembat?

Dari maklumat yang diterima, pengetua tu kata mereka kehilangan 8 buah telefon bimbit yang dirampas dari pelajar didalam bilik guru.

Tu tak termasuk komputer riba dan duit tabung sekolah turut dilaporkan hilang selepas puak - puak Anti Lynas ni melepak dikawasan sekolah.

Nah!!! Sambil menyelam minum air la tu. Orang dah bagi nasihat, jangan guna gereja tu sebab ianya dalam kawasan sekolah. Sekarang, siapa yang nak bertanggungjawab?

Puak - puak Anti Lynas tu nak ganti ke barang - barang yang hilang tu? Diorang nak mengaku kata diorang yang curi? Jangan harap la!!! Diorang takkan mengaku punya.

Kononnya nak mengajar rakyat Malaysia ni agar lebih bertanggungjawab. Tapi dikalangan diorang pun ada jugak yang tak amanah dan bertanggungjawab. Setakat cakap je, buat apa!!! Mengabihkan masa je!!!
Categories: , , ,

1 ulasan:

  1. nak buat camana lagi bro , sedangkan duit rakyat pun mereka boleh gunakan sesuka hati kat Selangor , Penang , Kelantan dah Kedah malah penyokong mereka akan menyokong tindakan puak keparat ni , ditambah lagi sikap menipu dan memfitnah dalam isu Lynas ini hahaha .. Malaysiakini sebelum ni pun dah mintak maaf pasal kalah dalam kes sebarkan fitnah terhadap Lynas , puak anjing DAPigs nampaknya masih terus menyebarkan fitnah kerana mereka tau kilang Lynas akan hapuskan monopoli cina dalam industri nadir bumi

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping