Ahad, Januari 20, 2013


Hahaha!!! Kali ni Semut tak nak tulis panjang - panjang. Korang boleh baca artikel yang dikeluarkan oleh Keldai Daily ni. Tengok macam mana Si Ketua Penipu tu jawab isu sumpah:
KAJANG 19 Januari: Datin Seri Rosman Mansor perlu memberi penjelasan berkaitan bukti pendedahan mengenai pembelian cincin berlian RM24 juta bukan mempermainkan sumpah, kata Datuk Seri Anwar Ibrahim.
“Yang dilakukan Deepak(Jaikishan) itu bukan ringan, bawa dokumen, bawa resit bayaran tentang  berlian permata. Jadi dia (Rosmah) kena jawab, tak boleh cakap tidak peduli. Deepak… Saya (Rosmah) tak mahu layan.
“Tapi ada orang sebut – ini dokumen dia, ini dia resit dan bayaran kepada adik kamu nama sekian-sekian. Ini bayaran kepada nama isteri kamu nama sekian-sekian, perlu jawab,” katanya.
Bercakap di depan 300 anak muda, Ketua Umum KEADILAN itu memetik kisah sahabat Rasulullah, Saidina Umar Al-Khattab dalam soal perbelanjaan.
“Saidina Umar Al Khattab pakai baju baru pun kena tanya rakyat, dari mana wang kamu boleh beli baju baru?
“Tradisi orang Islam perlu kebertanggungjawaban dan akauntibiliti iaitu kamu dipertanggungjawab dan kamu akan dipersoal,” katanya.
Hah! Amacam? Lawakkan? Tak sangka pulak dia pun tau cerita pasal Saidina Umar Al-Khattab tu ye tak. Kira dah nampak alim la setakat tau cerita tu ye?

Soalnya sekarang, dia sendiri sebagai seorang Islam, kenapa dia tak jawap persoalan yang dibangkitkan oleh rakyat? Kenapa dia masih jugak nak berdolak dalih?

Orang tanya dia, mana jam Omega dia? Dia kata ada pada Kak Wan Omega. Bila tanya Kak Wan, dia jawab ada dirumah. Dah pegi ke rumah pun masih nak berdolak dalih?

Itu ke yang dimaksudkan dengan 'Tradisi Islam'? Persoalan yang paling utama, kenapa dia menolak untuk bersumpah terhadap dakwaan yang dibuat terhadap dia?

Sebab, kata dia, orang yang bersumpah ni kena orang yang betul - betul alim, tak minum arak dan tak melakukan dosa - dosa besar.

Bermakna, dia pun pernah buat semua perkara yang dijadikan alasan tu. Tak gitu? Mungkin sebab tu la dia takut sangat nak bersumpah.

Nampak sangat Si Ketua Penipu tu terkedu bila Datin Seri Rosmah berani bersumpah yang dia tak pernah beli cincin bernilai 24juta seperti yang didakwa oleh puak - puak Pakatan. Kenapa? Telur dia dah hilang ke!!!
Categories: , , ,

3 ulasan:

  1. kalau dokumen kertas atau resit boleh dibuat atau palsu...klu dokumen video chinadoll palsu ke? dokumen vidoe naik lif dgn datuk eskay palsu ke??? lagi satu suruh orang lain contohi Saidina Umar...tapi yang cakap tu ada ke contohi Saidina Umar???

    BalasPadam
  2. Jangan main main ooo...trend terkini sipeliwat ni pakai tasbeh besar oo kat leher dia..kah kah kah

    BalasPadam
  3. betul lah kata Bapak Anwar Bin Ibrahim (B.A.B.I) tu orang yang tak melakukan dosa2 beasr saja yang berani berssumpah Wallahi, WaBillahi....

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping