Selasa, Januari 15, 2013


Sebenarnya, isu ni bukan la perkara baru bagi Semut sebab isu ni pernah dilaporkan sebelum ni dimana kejadian yang sama jugak turut berlaku. Rujuk sini.

Jadi, apa nak heran sangat kalau puak - puak DAPigs tu nak mengamuk? Itu dah jadi perkara biasa dah sebenarnya. Diorang setakat nak buat isu baru je.

Yang herannya, puak - puak Pakatan Pembangkang tu jugak yang dok sibuk sangat nak memperjuangkan hak asasi. Kononnya diorang ni nak jadi pejuang Hak Kebebasan.

Sekarang, bila PAS buat larangan macam ni, diorang pulak yang mengamuk tak tentu arah. Sekarang siapa yang nak memperjuangkan Hak Kebebasan ni?

Yang PAS pulak dok sokong jugak puak Pakatan Haramjadah ni buat apa? Dah tau dah diorang tu nak memperjuangkan dasar liberal, jadi yang diorang cari penyakit tu apasal?

Apa yang diorang nak pakai, itu diorang punya pasal la. Yang PAS nak bising - bising pasal apa? Kalau kata nak menyokong Pakatan tu, sokong je la. 

Sekarang dah tak pasal - pasal je PAS kena tenyeh dengan puak - puak DAPigs tu. Siap kena perli lagi dengan slogan PAS For All.

Tapi, nak buat macam mana ye tak. Dah nama pun PAS tu Pak Angguk Saja. Jadi, ikut je apa yang DAPigs cakap. Kalau korang tak percaya, tengok aje la nanti. Dah tentu - tentu PAS akan tarik balik larangan tu. Tunggu je la!!!
KUALA LUMPUR: Kerajaan negeri Kedah pimpinan PAS dikecam oleh DAP kerana garis panduan dari kerajaan negeri menghalang wanita dari melakukan persembahan sempena menyambut Tahun Baru Cina. 
Menurut Penolong Setiausaha Publisiti DAP Teo Nie Ching, peraturan melarang wanita dari persembahan di pentas sempena Tahun Baru Cina dianggap sebagai mengarut dan tidak boleh diterima.

“Ini bukan sahaja tidak menghormati hak orang bukan Islam, ini juga diskrimikasi terhadap wanita. Kerajaan negeri Kedah yang dipimpin PAS harus mengkaji semula dan membatalkan garis panduan ini,” kata Teo yang merupakan ahli parlimen Serdang.

Menurut Teo, kerajaan yang tidak mendengar kehendak rakyat tidak akan bertahan lama, dan berharap kerajaan Kedah untuk lebih inklusif dalam menyentuh isu-isu sensitif.

“Ini bukan pertama kali kerajaan PR Kedah terlibat dalam kontroversi seperti ini, tindakan mereka menyebabkan Pakatan Rakyat menerima kritikan hebat dari parti komponen BN dan melemahkan peluang PR menjelang pilihan raya akan datang, dan tindakan tersebut hanya menjauhkan rakyat dari pentadbiran.

“Tidak ada parti politik dalam negara ini yang boleh bertahan dengan sokongan satu kaum sahaja. Keputusan dari kerajaan negeri Kedah ini bertentangan dengan semangat slogan PAS iaitu ‘PAS for All’,” katanya lagi.
Categories: , , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping