Selasa, Januari 22, 2013


Nampak gayanya, masa depan Si Biawak Guan Eng ni dah semakin kelam dek kerana keGAGALan dia sendiri. Hidup dia nampak gayanya terus tertekan.

Itulah akibatnya kalau pandai sangat buat kerja yang bukan - bukan. Penyudahnya, dia jugak yang kena tanggung sendiri. Pun dia masih tak sedar diri jugak?

Tapi, Si Biawak ni bukan jenis manusia yang bertanggungjawab. Bukan setakat dia je. Malah keseluruhan parti dia pun sama jugak. Dah pandai buat taik, tak nak pulak pikul beban.

Dan dia bukan sahaja tak layan tuntutan rakyat. Dia jugak turut tak layan tuntutan dari kalangan ahli - ahli DAPigs sendiri. Tu pasal la ahli parti pun marah dengan dia.

Nak sangat buat taik kan? Sekarang, tanggung la sendiri. Inilah padahnya kalau suka sangat bersifat sombong, angkuh dan berlagak diri tu macam Tokong. Sekarang, baru la Padan dengan Muka Dia!!!
GEORGE TOWN: DAP terus menerima tekanan daripada ahli-ahlinya berhubung keputusan pemilihan Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC) parti itu yang disifatkan mengandungi unsur-unsur manipulasi.

Kira-kira 45 ahli dan penyokong DAP berkumpul di hadapan pusat khidmat ADUN Air Putih yang juga Ketua Menteri, Lim Guan Eng bagi menuntut parti itu memberi penjelasan berkenaan kesilapan pengiraan jumlah undi pada Kongres Kebangsaan DAP yang lalu.

Mereka juga menuntut agar parti itu melakukan pemilihan semula CEC bagi membuktikan ketelusan DAP seperti yang dilaungkan sebelum ini.

Ahli DAP cawangan Sungai Bakap, S Sivasamy berkata, sebagai ahli DAP beliau begitu kecewa dengan sikap kepimpinan parti itu kerana sehingga kini gagal memberikan penjelasan mengenai kesilapan yang berlaku.

Menurutnya, mustahil kesilapan pengiraan undi boleh berlaku kerana pengundian dibuat untuk pemilihan kepimpinan parti di peringkat tertinggi.

"DAP sering melaungkan yang mereka ini bersih namun dalam pemilihan ini di mana bersihnya? Semuanya penipu.

"Kalau dia takut untuk bertemu dengan ahli-ahli bagi menjelaskan perkara sebenar, dia boleh mengeluarkan kenyataan kepada media dan menjawab persoalan kami. DAP harus membuat pemilihan semula untuk membuktikan DAP bersih," katanya kepada media ketika ditemui.

Sivasamy yang mendakwa telah bersama DAP sejak September 1987 melahirkan rasa kesal apabila mendapati pusat khidmat Guan Eng ditutup dan menyukarkan rakyat untuk mendapatkan perkhidmatan dari pemimpin mereka.

Sementara itu, dalam himpunan yang diadakan kira-kira jam 2 petang semalam, kumpulan berkenaan turut membawa beberapa kain rentang yang tertulis 'Kerajaan DAP Pilih Kasih', 'Hentikan Penipuan dan Kami Mahukan Pemilihan Semula'.

Mereka turut melaungkan ‘kami mahukan keadilan’ sepanjang berarak ke pusat khidmat Guan Eng di Jalan Air Itam.
Categories: , , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping