Ahad, Januari 06, 2013


Ya!!! Sejak kebelakangan ni, kalau dilihat trend semasa, orang lebih suka membaca cerita pasal Si Ostazah Pening tu dari nak baca cerita pasal Nurul Izzah.

Nak pulak sejak Si Nurul Izzah tu tampil dengan kontroversi mengenai Kebebasan Beragama dikalangan orang Melayu tak berapa lama dulu.

Terus cerita pasal Si Nurul Izzah tu tak mendapat sambutan sebab dia pun dah disejuk bekukan oleh pemimpin - pemimpin dalam PKR sendiri.

Walhal, kalau kita lihat, Si Ostazah Pening tu bukannya orang penting pun. Dia sekadar Ostazah tempelan je buat puak - puak Parti Angguk Saja tu.

Lain la dengan Si Nurul Izzah tu. Dia wakil rakyat, anak emas kesayangan Si Ketua Penipu. Tapi kenapa orang dah muak baca cerita pasal dia?

Sebab Si Ostazah Pening tu pandai buat kontroversi yang bukan - bukan. Dia pandai menimbulkan gosip untuk menarik perhatian kepada diri dia sendiri.

Ke mana sahaja yang Si Ostazah Pening tu pergi, dah tentu - tentu dia akan diikuti dengan kontroversi yang bukan - bukan. Maklum la, artis katanya.

Hampir setiap masa, ada - ada saja kontroversi yang dibuat untuk menarik perhatian umum kepada Si Ostazah Pening tu. Kalau kontroversi tu baik tak pe.

Ini tidak. Semuanya buat memalukan diri sendiri. Dah la tu, keluar fatwa pulak yang songsang - songsang belaka. Mana la orang tak tertarik perhatian.

Nak pulak kalau dia suka - suka hati je menjatuhkan hukum terhadap orang lain tanpa berlandaskan nas Al - Qur'an atau pun sunnah.

Dia main petik Hukum Islam tu sesuka hati dia je tanpa merujuk kepada mana - mana sumber. Sebab tu la nama dia digelarkan sebagai Ostazah Pening.

Berbeza pulak dengan Si Nurul Izzah tu. Dia lebih suka buat kecoh tak tentu arah. Ke mana saja dia pergi, sudah pasti akan timbul kekecohan.

Memang kena sangat la dia dengan Parti Kecohkan Rakyat tu sebab memang itu je kerja yang Si Nurul Izzah tu mampu buat.

Kalau Si Nurul Izzah tu tak buat kecoh, dia pasti akan menipu. Dan memang itu la rutin harian dia hari - hari. Menipu je kerjanya. Tak de kerja lain.

Kesimpulannya, diorang berdua ni memang jenis manusia yang tak boleh diharap lansung. Setakat bercakap je diorang pandai. Itu pun yang mengarut - mengarut belaka. Tapi bila suruh buat kerja, satu Hapah pun diorang tak tau!!! Buat mengabihkan beras je!!!
Categories: , , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping