Khamis, Januari 10, 2013


Tahniah diucapkan kepada Ketua Dewan Ulama PAS ni kerana dia enggan dikategorikan sebagai Kufur hanya semata - mata kerana tamakkan kuasa.

Disebalik arahan menutup mulut yang dikeluarkan oleh Presiden Parti Angguk saja tu sebelum ini, Si Harun Taib ni tetap dengan pendirian dia.

Tak la macam pemimpin - pemimpin lain dalam Parti Angguk Saja tu yang hanya sanggup menutup mulut dan mendiamkan diri dari menegakkan Kebenaran.

Orang lain pun ikut jugak cakap pemimpin. Tapi kalau dah kepimpinan tu jelas membawa kita ke jalan yang sesat, takkan kita nak ikut jugak?

Kononnya diorang nak mendabik dada kata diorang ni pejuang - pejuang Islam. Tapi bila timbul isu pasal kalimah Allah ni, diorang setakat angguk saja pulak. 

Pejuang Islam menda jadahnya kalau macam tu? Buat malu je nak jadi pejuang kalau setakat takut dengan desakkan puak - puak Kafir Harbi DAPigs.

Tambah memalukan, diorang bukan setakat takut nak membantah, nak bercakap pun dah terkencing dalam seluar. Baik diorang lupakan la niat nak jadi hero yang mempertahankan Islam tu. Baru kena gempak sikit dengan DAPigs, dah hilang Kepala Lutut!!!
KUALA TERENGGANU 9 Jan. - Dewan Ulama Pas kekal dengan pendirian yang kalimah Allah hanya khusus bagi agama Islam justeru agama-agama lain tidak berhak menggunakan kalimah suci itu.

Ketuanya, Datuk Harun Taib berkata, pendirian itu hanya merujuk kepada penggunaan kalimah suci itu di dalam kitab Bible, versi bahasa Melayu kerana dalam agama Kristian, telah menyebut tuhan bagi seluruh penganutnya ialah Nabi Isa, bukannya Allah.

Bagaimanapun beliau mengelak daripada menyatakan pendirian dewan itu ketika diminta mengulas ketegasan Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang yang mempertahankan keputusan parti itu bahawa kalimah Allah boleh dikongsikan bersama dengan bukan Islam.

Harun membayangkan beliau tidak mahu diseret dalam kontroversi baru yang tercetus kerana reaksinya yang mula dilihat bercanggah dengan pendirian parti sebenarnya hanya ditujukan kepada Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng berhubung kenyataan awalnya.

"Kenyataan saya khusus kepada komen yang dibuat Lim Guan Eng sebelum ini. Itu saja," katanya kepada Utusan Malaysia ketika ditanya mengenai keputusan Pas bersama majlis pimpinan pakatan pembangkang yang bersetuju kalimah Allah digunakan oleh penganut semua agama dalam mesyuarat semalam.
Categories: , , ,

1 ulasan:

  1. Bila kuasa dah bertuhan di hati...jadi mcm ni laa..
    rela gadaikan semua yg ada...waima HAK MUTLAK Islam sekalipun....

    "10 tahun akan dtg..bdk2 sekolah akan sebut.. tu ALLAH yg terlekat pd salib tuuu..."

    Padan muka PAS....hmpa tanggung la sampai bila2 pun....

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping