Selasa, Februari 26, 2013


Korang tak nak percaya jugak dengan apa yang SH ceritakan sebelum ni ye. SH dah cakap dah, diorang akan kata semua ni putar belit pihak media.

Sebelum ni, dengan jelas Si Nik Aziz tu kata rakyat yang terima Bantuan Rakyat 1Malaysia ni umpama 'Haiwan Ternakan'. Ditabur dedak, lepas tu diorang datang.

Bila perkara tu didedahkan kepada rakyat, rakyat sendiri marah dengan kenyataan tersebut. Malah ada jugak ahli PAS bertindak keluar parti.

Bila keadaan ni berlaku, diorang ubah pulak cerita kononnya Nik Aziz tu tak tujukan komen dia kepada rakyat. Sebaliknya ditujukan kepada Kerajaan Pusat.

Kononnya, kata diorang, kenyataan Nik Aziz tu menggambarkan bahawa Kerajaan Pusat ni hanya anggap rakyat ni macam 'haiwan ternakan' bila bagi bantuan tersebut.

Nah! Persoalannya, bukan setakat Kerajaan Pusat je yang bagi bantuan macam tu. Tapi Rejim Pakatan pun buat jugak. Tak pulak diorang tu dikira menghina rakyat?

Kiranya, diorang tu pun menghina rakyat jugak la dengan memperlakukan mereka ibarat 'Haiwan Ternakan'. Tak gitu?

Macam yang SH cakap sebelum ini. Kalau setiap bantuan dari Kerajaan dianggap sebagai satu penghinaan kepada rakyat, baik Kerajaan tak tolong lansung.

Baik kerajaan tak payah ambik tau pun pasal rakyat ni. Betul tak? Bila Kerajaan buat macam tu, diorang tuduh pulak yang Kerajaan ni kejam. Diorang kata Kerajaan ni zalim.

Hah! Kan nampak sangat yang puak - puak Pakatan Haramjadah ni memang retorik bila bercakap. Yang sebenarnya diorang dah malu pada diri sendiri.

Diorang selama hari ni selalu cakap nak jaga Kebajikan Rakyat. Walhal, satu hapah pun diorang tak buat. Bila Kerajaan Pusat buat, diorang jadi songeh. Bila dah jadi songeh, mula la diorang buat kerja bodoh macam ni. Nak jugak ditegakkan 'Anu' yang dah bengkok!!!
KUALA LUMPUR 24 FEB: Kenyataan Datuk Nik Aziz Nik Mat berkaitan Program Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M), bukan menghina rakyat sebaliknya mengecam motif pemberian itu.
Mempertahan ucapan Mursidul Am PAS itu, Datuk Seri Anwar Ibrahim, berkata kenyataan berkenaan diputar belit sekaligus membuktikan tahap kerosakan media kawalan Umno.
“Saya dengar sendiri seluruh ucapannya yang tak menghina rakyat tapi hina motif penggunaan wang untuk memperbodohkan rakyat. Ada dua perbezaan.

“Nik Aziz dituduh hina rakyat yang tidak langsung tertera dalam ucapan beliau. Ini membuktikan betapa bobrok, rosaknya media Umno untuk cuba mengaibkan pemimpin yang menampilkan akhlak baik.
“Bila saya baca sekaligus, sukar mempercayai. Bila saya rujuk kenyataan lengkap. Ternyata sekali lagi fitnah yang direkayasa mahu dijadikan bukti sahih,” katanya. - seterusnya...
Categories: , , ,

4 ulasan:

  1. Pernah ke mangkok ni dengar dan baca..sedangkan waktu diSabah ari tu kata cakap nike ajis dan hadi tak boleh pakai..

    BalasPadam
  2. U turn ka W turn ka. Dah terlambat.

    Lingkuplah 2 orang malaun ni. Tunggulah PRU 13.

    Ulamak semak!

    BalasPadam
  3. Patutnya dah lama terlingkup.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping