Khamis, Februari 21, 2013


Huk alah!!! Kesian betul SH tengok Si Nurul Izzah ni ye. Punya la dia terdesak sangat nak dapatkan sokongan sampai sanggup jual diri dia sendiri.

Tapi apa boleh buat. Dah rakyat kat luar sana tu semuanya dah menyampah dengar dia ni beretorik 24 jam, tu pasal la dia terpaksa masuk ke Universiti Malaya ni.

Kot kalau tanya SH pun, SH dah menyampah dengar Si Nurul Izzah tu bercakap. Hari - hari tak de kerja lain. Bercakap je dah kerja dia nya. Tak de dah kerja lain.

Kalau ye pun dia nak memperjuangkan Hak Kebebasan Bersuara, suruh parti dia buat dulu. Jangan bila orang nak bercakap, diorang suruh tutup mulut pulak.

Kalau dia bercakap tu boleh bawa keuntungan kepada rakyat, tak pe lagi. Ini tidak. Dia bercakap, kerja tak buat jugak. Rakyat dia tinggalkan macam tu je. Siapa yang tak menyampah beb. Baik dia duduk kat rumah jaga suami lagi bagus. Ada jugak faedahnya!!!
Nurul menyampaikan ceramahnya dalam satu program yang bertajuk, "SEMINAR POLITIK DAN PILIHAN RAYA MENJELANG PRU KE-13" dianjurkan oleh Prof Dato' Dr Mohammad Redzuan Othman ,Dekan Fakulti Sastera dan Sains Sosial Universiti Malaya itu sendiri.


Walaupun ceramah tersebut tak dapat kelulusan dari pihak JPM dan Kementerian Pengajian Tinggi, Prof terbabit dikatakan berkeras untuk tetap menganjurkan program berkenaan.

Beliau dilaporkan dengan bangganya membuat kenyataan sebelum ucapan Nurul Izzah.., "Saya diminta untuk membatalkan seminar ini oleh Jabatan Perdana Menteri dan Kementerian Pengajian Tinggi ,tapi saya tetap bertegas untuk melaksanakannya. Saya kata siapa anda untuk mengarah saya?"

"Bagi saya mahasiswa sudah matang dan kalau saya seorang 'bapa' dan sering menghalang anak-anak untuk melakukan itu dan ini maka mereka akan jadi bodoh ! Saya hanya memantau dan takkan menghalang. 
Satu lagi takkan saya nak buat pertandingan Boria pula? Kita sudah hampir nak PRU. Pendidikan dan kefahaman politik itu penting.." katanya. - seterusnya...
Categories: , , ,

3 ulasan:

  1. Prof pun maa chai PKR jga....tu la dia sokong untuk menghasut pelajar UM tu.....

    BalasPadam
  2. Itulah namanya Professor Besar Kepala! Manusia tak tau bersyukur. Lupa diri siapa yang bantu dia belajar dari sekolah rendah sampai dapat PhD. Sekarang makan gaji pun dgn kerajaan ada hati lagi nak kutuk2 menteri. Siap cabar lagi..! Kurang ajar punya Melayu..! Baru pandai sikit dah nak berlagak.
    "Bagi saya mahasiswa sudah matang dan kalau saya seorang 'bapa' dan sering menghalang anak-anak untuk melakukan itu dan ini maka mereka akan jadi bodoh !" kata Prof Bahalol tu. Sebagai "BAPA" yang kau buat tu kerja bodoh. Penceramah yang dipanggil tu anak PELIWAT MALAYSIA yang terkenal seantero dunia dengan auta2nya dan bukannnya FAKTA. Harap KPT ambik tindakan utk sekolahkan semula Professor Bahalol tu bersama2 dengan VCnya. Patutlah UM bertambah2 teruk semenjak beberapa tahun kebelakangan ini. Mentaliti tenaga pengajar mcm Prof Bahalol itulah penyebabnya. Setakat buat tesis dgn Google saja... apa kelasnya!


    BalasPadam
  3. kALAU HATI BUSUK BENDA YANG BAIK PUN DI PANDANG BURUK, TAK HABIS B=HABIS UMNGOK TAK PUAS HATI.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping