Isnin, Mac 04, 2013

Kalau nak berdakwah, kenapa dia tak pakai tasbih besar macam Tok Pekong tu sekali. Baru la Gempak!!!
Hahaha!!! Itulah alasan paling bengap yang pernah dilakukan oleh puak - puak Pakatan Pembangkang tu untuk mempertahankan Si Ketua Penipu tu.

Kalau sebelum ini, diorang pernah jugak keluarkan kenyataan banggang macam tu bila isu berkaitan dengan Nik Aziz bagi duit untuk peserta Bersih. 

Kata diorang, duit tu bukan duit Kerajaan Negeri Kelantan. Sebaliknya, diorang kata itu duit dari tabung Si Nik Aziz yang dah dikumpul sejak dari kecik.

Nampak sangat la tahap bengongnya puak - puak Pakatan Pembangkang ni ye. Sampaikan diorang ingat rakyat Malaysia ni pun sama bodoh dengan diorang jugak.

Kalau rakyat Malaysia ni semuanya sekolah tahap SRP macam Si Mahfuz Bean tu, tahan jugak la diorang nak tipu macam tu. Mintak maaf la ye. Rakyat Malaysia ni semuanya bijak belaka. otak semua letak kat Kepala. Bukan macam diorang, otak kat Kepala Lutut!!!
Suarapakatanrakyat.com baru sahaja mendapat informasi dari Sekretariat Media Pakatan Rakyat yang mengesahkan bahawa gambar menunjukkan pertemuan antara Datuk Seri Anwar dengan pemimpin MNLF, Nur Misuari itu, adalah  gambar tulen tapi dengan tujuan yang murni, Anwar mahu berdakwah kepada Misuari.
Anwar seperti yang diketahui umum adalah tokoh sederhana Islam yang pandangannya sering menjadi rujukan ahli-ahli politik di seluruh dunia, tidak terkecuali Misuari sendiri.  Apatah lagi bekas Gabenor Mindanao yang disingkirkan bekas Presiden Gloria Macapagal Aroyyo pada 2001 itu, masih menyimpan cita-cita tinggi dalam politik.
Mungkin bukan bertanding semula jawatan Gabenor Mindanao, tetapi kedudukan yang jauh lebih tinggi, seperti Presiden Filipina contohnya.
Sesuai dengan Anwar yang berpeluang cerah menjadi Perdana Menteri dalam pilihanraya akan datang (terutama dengan penggantungan pilihanraya di Sabah berikutan darurat), maka pertemuan ini adalah satu langkah awal untuk mengeratkan hubungan antara 2 negara, terutama dalam soal berkaitan pemilikan Sabah yang masih menjadi pertikaian sehingga sekarang.
Jika Anwar berjaya menjadi Perdana Menteri dan Misuari menjadi Presiden Filipina, rakyat sudah boleh menjangkakan hubungan yang sangat erat antara 2 negara yang bersempadan ini.
Pertemuan itu, tidak langsung membincangkan soal menghantar tentera diraja Sulu ke Sabah seperti yang hebat difitnahkan media UMNO sekarang (kononnya memetik kenyataan media antarabangsa seperti Reuters). - seterusnya...
Categories: , , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping