Khamis, Mac 21, 2013


Siapa yang tak kenal dengan Si Mamat kat atas ni? Dia memang seorang yang pakar dalam bab 'Buat Cerita'. Mungkin, dia dah dilahirkan untuk jadi Penulis Skrip.

Dah banyak dah skrip yang dia tulis kantoi satu persatu. Cuma wayang 'NFC' je yang sangkut. Yang lain semuanya berjaya dijawab satu persatu.

Tapi, malangnya, skrip yang ditulis oleh Si Rafizi Jambu ni semuanya tak layak untuk dijadikan filem sebab skripnya tak berkualiti. Rujukan dia semuanya ketinggalan zaman.

Akibat terdesak sangat nak jawab isu hubungan Si Ketua Penipu tu dengan puak - puak Penceroboh, maka terpaksa la Si Rafizi Jambu ni buat cerita dibawah.

Kiranya, buat rugi je la Petronas taja budak separuh OKU ni belajar tinggi - tinggi. Bila dia balik ke Malaysia, satu hapah pun dia tak pulangkan semula kepada rakyat. Apa yang dia buat setakat sebar fitnah je. Pun ada hati nak jadi pemimpin? Macam sial!!!
Kalau terdesak sangat tak perlulah begini. Rafizi Ramli, Pengarah Stratejik PKR bersusah payah hendak buktikan konon pencerobohan gerombolan bersenjata Sulu ada kaitan dengan UMNO.

Beliau mengadakan sidang akhbar di ibupejabat PKR dengan membawa keluar salinan dokumen untuk tunjuk ketua penceroboh, Azzimuddie Kiram pernah menjadi Pegawai Pentadbir Muda (ADO), di Pejabat Daerah Kudat pada tahun 1975.

Salinan dokumen berkenaan adalah senarai Kakitangan 1975, Perkhidmatan Awam Sabah seperti yang disimpan di Jabatan Arkib Negara Sabah. 
Dokumen itu catat Azzimudie dilahirkan pada 24 September 1941.

Sebenarkan spekulasi mengenai Azzimudie kemungkinan pernah jadi ADO di Kudat sudah dilaporkan oleh media tempatan kebelakangan ini.

Namun cara Rafizi nak buat gempak terus dakwa macam kerajaan hendak menyembunyikan fakta ini.

Para wartwan yang hadir sidang akhbar itu sendiri garu kepala memikirkan bagaimana isu seorang yang dikatakan pernah jadi ADO di Kudat 38 tahun lampau hendak dikaitkan dengan UMNO.

Malah waktu itu Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak sendiri belum aktif dalam politik.

Najib baru bertanding kerusi parlimen Pekan pada tahun 1976 ekoran kematian Allahyarham Tun Abdul razak. 
Juga UMNO hanya masuk ke Sabah sebagai sebuah parti pada awal 1990han.

Lebih melucukan bila ditanya kenapa cuba kait penceroboh dengan UMNO,Rafizi jawab sebab kebanyakan orang Sabah keturunan Sulu dan Bajau adalah ahli UMNO.

Apa lojiknya Rafizi cakap begitu. Bunyi macam desperado sangat hendak kaitkan UMNO.

Mungkin hendak counter isu gambar Datuk Seri Anwar Ibrahim sedang sembang dengan Nur Misuari yang cetuskan pelbagai tandatanya kebelakangan ini.
Categories: , , ,

5 ulasan:

  1. Si mangkuk ni memang bahalol.....cam bini dia yang tua tu jugak....kahwin just nak cover-up.....

    BalasPadam
  2. dia ni ada minat lelaki suatu masa dahulu...huhuh. siap gaduh2 lagi berebut lelaki tu....mmg dah gila mamat ni.

    BalasPadam
  3. Wow jambu ke nyah. Heheheh. Parti jambu la ye mereka ni.

    BalasPadam
  4. Anwar ibrahim pun ahli umno gak dahulu lupe ke?

    BalasPadam
  5. tahap mangkuk dia ni berbelas-belas tingkat.......dulu kata azzimudie orang umno sedangkan umno tak jejak kaki kat sabah hingga tahun 1990-an dan DSnajib tak join politik lagi sebab masih bekerja sebagai akauntan......pening mikiorkan rafizi lembu ni......kalu jadi ADO sekalipon mesti atas name USNO atau UNKO ke????bukti yang tak jelas dijadikan bukti kukuh

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping