Isnin, Mac 18, 2013


Ini satu kisah yang diceritakan oleh seorang sahabat SH sewaktu kami duduk minum kopi malam semalam. Kisahnya menarik sebab ada 'Social Critics'.

Al - kisahnya, seorang sahabat datang bertemu dengan seorang lagi sahabat sambil membuat wajah murung. Yang sorang nama Hadi, yang sorang nama Nuar.

Nuar kata pada Hadi: "Takziah bro. Aku mintak maaf sesangat dengan awak sebab selama ni aku tak tau pun masalah awak. Hari ni baru aku tau. Mintak maaf la ye."

Si Hadi terpingga - pingga dengan kenyataan Si Nuar lalu bertanya: "Ish! Apa pasal pulak ni/ Apa masalah yang aku ada sampai awak beria sangat nak mintak maaf ni?"

Si Nuar pun terus jawab: "Hadi, awak tak payah nak sembunyikan masalah awak. Aku dah tau dah semuanya. Sebab tu Aku datang mintak maaf."

"Ah! Mengarut betul la engkau ni Nuar. Cuba cerita sikit. Apa masalah aku yang engkau dengar? Setahu aku, tak de masalah pun. Semua ok." kata Si Hadi.

Nuar pun dengan berat hati pun jawab soalan Hadi: "Hadi. Aku tau awak ada masalah kesihatan. Aku tau awak ada HIV. Sebab tu aku mintak maaf dengan awak."

"Hah! HIV? Menda yang engkau mengarut ni Nuar? Aku mana ada HIV. Dari mana pulak engkau dengar cerita kata aku ada HIV ni?" tanya Hadi dengan rasa terkejut.

"Eh, ye ke awak tak de HIV? Aku baca dalam satu buku perubatan. Katanya, satu dari sembilan kawan yang rapat dengan kita ada HIV.

"Jadi, aku dah tanya 9 orang dah kawan rapat aku. Maka, kesimpulannya, awak yang ke 10. Dah tentu awak ada HIV."

Hah! Inilah masalahnya dengan pencacai Pakatan hari ini. Diorang ni mudah sangat percaya dengan apa yang diorang baca sebelum menyiasat asal usul cerita sebenar.

Biar pun tanpa bukti yang kukuh, diorang boleh percaya dengan cerita yang disampaikan. Tak de gambar, tak de video, tak de apa. Hanya dengar cerita je.

Pun dah boleh membuatkan mereka percaya bulat - bulat dengan apa yang dicakapkan oleh orang lain. Jadi, nasihat SH. Jangan la kita jadi macam puak - puak Pencacai Pakatan tu. 

Diorang tu dah sampai tahap taksub kepada pemimpin. Waima cerita yang disampaikan tak betul sama sekali, diorang tak peduli. Walaupun cerita tu masuk akal, diorang tetap percaya.

Inilah masalahnya dengan puak - puak Pakatan Haramjadah ni. Cakap la apa pun, dengan bukti semua siap, tapi satu hapah pun diorang tak percaya. Gamaknya, sebab dah banyak kali kena kencing dengan pemimpin diorang kot. Tu pasal diorang jadi macam tu!!!
Categories: , , ,

1 ulasan:

  1. Minta Hadi Awang, bekas Menteri Besar Negeri Terengganu beri tazkirah bertajuk "peringatan Allah tentang Kaum Lut"

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping