Rabu, Mac 27, 2013


Hah! Apsal pulak Si Khalid Gagap tu nak bubarkan Dewan Undangan Negeri Selangor pada tarikh 22 April nanti? Kenapa dia tak bubarkan esok je?

Bagi sesetengah pihak, tarikh 22 April tu sebenarnya tak membawa sebarang kesan memandangkan Parlimen terbubar dengan sendirinya pada 28 April nanti.
"Beza hanya setakat 6 hari. Apa sangat yang mampu Khalid buat dengan tempoh sedemikian sedangkan SPR ada 60 hari untuk buat Pilihan Raya?" kata sahabat SH.
"Jika niat Khalid adalah sekadar untuk mendesak pihak Kerajaan, ianya tidak membawa sebarang faedah. Begitu juga dengan SPR. Ini semua kerja mengarut. Dia sekadar nak tutup cerita je."
Ya! Waima Si Khalid Gagap tu bubar esok sekali pun, pihak SPR masih mempunyai waktu yang cukup panjang untuk mengadakan Pilihan Raya.

Selepas Dewan Undangan Negeri dibubarkan, kuasa untuk menentukan tarikh Pilihan Raya adalah hak SPR, bukan hak sesebuah Kerajaan Negeri.

Dan kemungkinan untuk diadakan Pilihan Raya serentak juga adalah sesuatu yang tidak mustahil. Jadi, memang betul la Si Khalid Gagap tu sekadar membuang masa.

Hakikatnya, Si Khalid Gagap tu memang ada niat nak mendesak pihak kerajaan agar mengumumkan tarikh pembubaran Parlimen lebih awal.

Tu sebabnya Si Khalid Gagap tu buat kenyataan demi kenyataan berbaur ugutan untuk membubarkan DUN lebih awal dari Parlimen.

Tapi, nampak gayanya Si Khalid Gagap tu dah terjerat dalam perangkap dia sendiri. Akhirnya, dia pulak yang rasa tertekan dengan persoalan dikalangan rakyat.

Rasanya tak masuk akal kalau Si Khalid Gagap tu tak tau mengenai tempoh 60 hari tu melainkan dia Bodoh. Tak guna jadi Menteri Besar kalau itu pun dia tak tau.

Tapi, apa nak heran ye tak. Dah memang dasar puak - puak Pakatan Pembangkang ni semuanya Bodoh Nak Mampos. Tu pasal la diorang cuba nak membodohkan rakyat pulak!!! Itu je la kerja diorang. Bukannya ada kerja lain pun!!!
Categories: , , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping