Sabtu, April 13, 2013


Hari ini tak de cerita yang menarik untuk dijadikan bahan perbualan selain dari cerita Pak Mus tebar roti canai dengan awek kat atas katil. Hehehe...

Itulah bahananya bila tak nak bagi komen walaupun ianya melibatkan maruah diri sendiri. Yang dia tau hanya sekadar menyerahkan segalanya kepada peguam.

Dalam waktu yang sama, kemelut yang melanda puak - puak Pakatan Haramjadah tu semakin hari semakin memburuk dan bertambah kroni. 

Sehingga Si Karpal Whilchar pun dah naik fedup. Keadaan sedemikian adalah disebabkan perbalahan yang tak masuk akal berlaku diseluruh pelusuk Negara.

Masing - masing dok gila nak berebut kerusi. Masing - masing sibuk nak memenuhi agenda sendiri. Jadi, macam mana tak berlakunya perebutan kerusi.

Semua dah mula Gila nak jadi pemimpin. Sebab apa? Sebab semuanya Gila Kuasa. Itu je sebenarnya perjuangan puak - puak Haramjadah ni.

Kalau bercakap kat atas pentas ceramah, masing - masing kata nak memperjuangkan nasib rakyat kononnya. Tapi hakikat sebenar, hanya indah khabar dari rupa.

Kalau betul puak - puak Haramjadah ni nak memperjuangkan rakyat, dah tentu - tentu takkan berlaku keadaan kucar kacir macam sekarang ni. 

Dah tentu - tentu diorang akur dengan pembahagian kerusi yang telah dibuat. Maka jelas la yang diorang ni sekadar bercakap kosong je. Hakikatnya, diorang sekadar nak memperjuangkan diri sendiri. Bukannya nak memperjuangkan rakyat!!!
GEORGE TOWN - Bimbang akan kesan besar ke atas kemenangan pakatan pembangkang (PR), Pengerusi DAP Kebangsaan Karpal Singh mahu sekutunya mengelak daripada bertanding sesama sendiri pada pilihan raya umum ke-13 (PRU13) 5 Mei ini.
    
Beliau berkata PR pelu memastikan tidak berlaku pertandingan tiga penjuru di kawasan masing-masing.
    
"Perlu ada tolak ansur, mesti ada kompromi. Tidak semua akan berpuas hati tapi matlamatnya (kita) mesti memuaskan seramai mungkin. Pertandingan tiga penjuru boleh memberi kesan besar ke atas PR," katanya pada sidang media di sini hari ini.
    
DAP Kedah dilaporkan akan bersendirian pada pilihan raya umum kali ini jika permintaannya untuk bertanding di dua kerusi parlimen dan enam kerusi negeri (Dun) tidak dipenuhi oleh PR.
    
Beberapa kawasan di Kedah seperti Parlimen Alor Setar dan Padang Serai dan Dun Bakar Bata, Derga, Bakar Arang, Gurun dan Lunas serta Dun Sungai Acheh di Pulau Pinang, dikenal pasti bakal menyaksikan pertandingan tiga penjuru. 
Categories: , , ,

1 ulasan:

  1. Karpal patut renti dah... nak gerak kaki pun tak terdaya dah, macam Nik Aziz jugak.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping