Rabu, Mei 08, 2013


Debaran Pilihan Raya Umum yang kita sangkakan berakhir hujung minggu lalu rupanya masih belum tamat. Kini terbit pula sinar baru dari ufuk Perpaduan.

Bisik - bisik dari kalangan pemimpin PAS yang tegar menyokong Kerajaan Perpaduan kembali berkumandang dan mula membuatkan mereka yang lain goyah.

Tak heran la kenapa Si Kit Siang tu beria - ia benar nak ubah haluan dan cuba untuk mengalih perhatian mengenai 'Tsunami Cina Tolak BN'.

Rupanya, Kit Siang takut Negara Islam bakal ditubuhkan kelak. Dengan cara itu, kemungkinan dia untuk merampas kuasa di Malaysia akan terkubur.

Ketika ini, barisan kepimpinan didalam Barisan Nasional mencapai 98% dari kalangan Bumiputera termasuk Sabah dan Sarawak. Hanya segelintir kecil sahaja dari Bukan Bumi.

Tatkala ini, Kit Siang melihat kekuatan Melayu sudah mula bangkit ekoran 'Tsunami Pengundi Cina Menolak BN'. Semuanya berada dibahu Kit Siang.

Seandainya barisan kabinet baru yang akan dibentuk nanti benar - benar membariskan majoriti dari kalangan Bumiputera, kedudukan DAPigs pasti akan tergugat.

Disebabkan itu juga, Si Ketua Penipu dan Si Kit Siang terpaksa alih perhatian Melayu dengan cara mewujudkan spekulasi mengenai keputusan SPR.

Mereka mula menabur cerita kononnya wujud penyelewengan didalam Pilihan Raya Umum yang baru selesai Ahad lalu. Hakikatnya, diorang nak kuburkan harapan Negara Perpaduan.

Didalam PAS sendiri, sudah terbit bibit - bibit yang kembali cenderung ke arah Negara Perpaduan ini. Tatkala inilah Islam mampu diperkukuhkan di Malaysia.

Dan ianya dapat dilihat dengan jelas apabila nama - nama besar yang menolak kewujudan Negara Perpaduan ini disingkirkan satu persatu.

Mula - mula Husam. Kemudian Din Pudu. Dan tak lupa juga dengan Mat Syabu. Ketiga - tiga mereka mempunyai jawatan tinggi dalam parti. Kenapa mereka boleh tewas?

Mereka tewas bukan hanya sebab rakyat tolak mereka. Tapi sebab ahli PAS sendiri yang menyingkirkan mereka. Mereka dilihat lebih cenderung ke arah perjuangan PKR.

Yang tinggal hanya Khalid Gereja dan Mahfuz Bean. Yang Mahfuz Bean ni bila - bila masa pun boleh lentur. Bagi dia 'Kepala Agung' dah lembut dah.

Tinggal Si Khalid Gereja je lagi yang agak susah sikit nak dilentur. Dia ni dalam Kepala ada Batu Batu Besar. Lebih besar dari Batu Caves. Tu sebab bebal tak ingat dunia.

Andaikata, Perpaduan ini berjaya, SH berani jamin, Si Khalid Gereja ni akan bertindak keluar parti dan masuk PKR. Kalau tidak pun, dia akan masuk DAPigs.

Jiwa dia memang lebih sesuai dengan dua parti itu. Jiwa dan roh dia tak sesuai didalam PAS kerana sifat hasad dengki yang membuak - buak.

Kini, pilihan hanya pada PAS. Adakah mereka akan menyertai kelompok Kerajaan Bumiputera atau pun terus menentang arus dan terus jumud dalam perjuangan mereka? Itu korang sendiri fikirkan la ye!!!
Categories: , , ,

14 ulasan:

  1. Aku x peduli semua tu....skrg aku nk sematkan perasaan benci Cina dr umur muda lg.... INGAT ANAK2 MELAYU......CINA BANGSAT.....CINA KAUM YG X BOLEH DIBUAT KAWAN.....Jangan berkawan dengan org yg berbangsa CINA..

    BalasPadam
  2. Ini masa yg tepat.ruang yg diberiAllah untuk kita sedar dan ambil peluang.kita tak perlu tolerare dengan mca dah....kali ini arau takdak peluang lagi dah....sebalik tsunami ada hikmah yg Allah bagi...dua2 puhak kene sedar...baik umno baik Pas. slogan 'lnikalilah' baru Kena

    BalasPadam
  3. Allahuakbar!!!

    Persekutuan Tanah Melayu

    BalasPadam
  4. Btul sgala comment2 semua anon2 diats...alhamdulillh nmpk ramai melayu dah makin sedar selepas pru13 ini,kte kna brtindak skrang krn ckp2 pun xguna.bukan dgn cara kekerasan brtumpah darah sbgnya,tp dgn penyatuan semua Melayu Islam.org2 bsr yg diats kna mulakan dulu perpaduan antara BN dan PAS,lepas tu kte yg dibawah2 ni akan cnfirm turut serta.rakyat semua harus brsuara utk pujuk najib dan pas utk brsatu...insyaAllah klau suara kte semua disambut oleh pihak atas sana,xmustahil perpaduan ini akan mnjadi kenyataan!

    BalasPadam
  5. pertahankan hak melayu.cina cemburu ngan tan sri syed moktar.harap2 kabinet baru luluskan tol di lebuhraya di johor bahru.dari ciq ke bakar batu.ambil tol laluan ke singapura.memang cantik plaza tol pun dah dibina.harap teruskan tol tu org jb lau tak ke singapura tak akan kena tol.jgn takut.saya org jb.punyala payah nak dapat diesel kat jb sekarang ngan alasan yg tak masuk akal.biar syed moktar kuasai ekonomi selatan.ptp.ipp tanjung bin.airport senai.lebuhraya mrcb.tu semua niaga tunai yg akan syed moktar perolehi.saya tak cemburu kerana dah terbukti syed moktar tak tamak.tak seperti yang sebelum2 dia.pertahankan tol plus.tu pun niaga tunai.byk org melayu keje kat situ.uem support umno.nape cina tak nak kata hapuskan tol ldp n sprint.tu gamuda punya.org cina.biarberlaku adil.bukan keadilan.sejak syed moktar kuasai gula n tepung.kenaikan bahan tu masih ditahap munasabah.biarmampos robert kuok.robert kuok pun tak balik undi.senang lenang kat hong kong.

    BalasPadam
  6. andaikata kenyataan saya dianggap racist.saya tak takut untuk ditahan

    BalasPadam
  7. andaikata kenyataan saya dianggap racist.saya tak takut untuk ditahan

    BalasPadam
  8. Separa Cina separa Melayu8 Mei 2013 pada 3:17 PG

    Semua harus terima realiti, Msia negara bersama, semua ada sumbangan, lbh baik berkompromi, berkerjasama, berharmoni. Satukan tiga parti dgn sokongan terbesar UMNO, PAS dan DAP dlm BN, berkompromi dan majukan negara bersama. Win win situation. Tak perlu berkonfrontasi.

    BalasPadam
  9. hakimi, anda bukan racis tapi patriotik

    BalasPadam
  10. Allahu Akhbar .. Hidup Persekutuan Tabah Melayu. Bangkitlah wahai anaj2 melayu.

    BalasPadam
  11. Penyatuan ini wajib demi maruah Islam dan Melayu, kekalahan tokoh-tokoh besar PAS mempunyai makna yang tersirat kerana majoriti pengundi Islam menolak kerjasama di dalam Pakatan dan sudah diterjemahkan dengan kelebihan DAP.

    Hati-hati dengan askar red bean, mereka berleuasa sekarang didalam Blog-blog Pro Kerajaan.

    BalasPadam
  12. It konsep depa pakai Tak boleh lawan bikin kawan....boleh makan lu sukak..

    BalasPadam
  13. Pas,dap dan PKR hanyalah satu pakatan yang longgar bukan satu parti.

    Oleh kerana mereka bukan satu parti tak jadi masalah setiap parti boleh berpakat pakat dengan parti lain dalam mentadbir sesuatu negeri.

    Di selangor ,Dengan kerusi 15 PAS 15 Dap Dan 14 PKR kewibawaan PAS sangat teruji.adakah PAS mempuyai kekuatan? sama-sama kita tengok samada PAS ada maruah atau tidak.

    BalasPadam
  14. Sokong dgn penyatuan umno & pas. Semalam berpeluang dgr semula rancangan tv3 yg bt temuramah dgn ustaz nasaruddin yg dibuang jawatan dlm pas tu. Kata beliau usaha penyatuan telah bermula sebelum beliau dibuang lg. Minta2 usaha utk menyatukan org melayu pas & umno ni diberkati ALLAH SWT

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping