Rabu, Mei 29, 2013


Nak jadi pejuang konon. Ptuih!!! Memalukan orang je Si Mahasewel sekor ni. Dah buat, tak nak mengaku. Sekarang nak merengek pulak tak tentu arah.

Memang patut sangat la Si Mahasewel sekor ni disumbat dalam lokap. Kalau boleh, buang terus kunci tu. Jangan bagi dia keluar lansung. Baru padan muka dia.

Hari ini, Si Mahasewel tu tampil dan membuat kenyataan kononnya dia tak nak bayar duit ikat jamin sebagai tanda protes terhadap kezaliman pihak Kerajaan.
KUALA LUMPUR - Aktivis mahasiswa, Safwan Anang@Talib yang ditahan atas dakwaan mengeluarkan kata-kata berunsur hasutan tidak mahu diikat jamin sebagai tanda protes, kata Pengerusi Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM).

Badrul Hisham Shahrin atau lebih dikenali dengan panggilan Chegubard memberitahu, Safwan akan menyerahkan diri untuk ditahan di balai polis Sungai Buloh.

"Dia (Safwan) membuat keputusan yang amat mengejutkan. Saya juga rasa beliau telah memikirkan semua sebelum membuat keputusan tersebut," katanya pada pemberita di lobi mahkamah Jalan Duta, hari ini.
Kot kalau Kerajaan zalim, tak merasa der dia nak buat kenyataan media. Tak sempat der dia nak hantar mesej dalam laman sosial. Tu semua taktik nak merayu simpati je tu.

Bukannya orang tak tau. Taktik itu la yang digunakan oleh Si Ketua Penipu tu masa dia ditahan tahun 1998 dulu. Taktik yang sama jugak diguna pakai oleh Si Mahasewel ni.

Nak kata dia tak de duit untuk bayar ikat jamin tak masuk akal beb. Duit dah beratus ribu diberikan kepada Si Mahasewel ni. Jadi, nak kata dia tak de duit, nampak sangat menipunya.

Lagi pun duit tu pun bukan dia yang punya. Duit ikat jamin tu dah tentu - tentu keluar dari poket puak - puak Pakatan Haramjadah tu jugak.

Lain la kalau puak - puak Pakatan Haramjadah tu tetiba pulak nak membelakangkan dia atas sebab - sebab tertentu. Itu kita tak pasti la pulak kan.

Tapi, apa yang pasti, tindakan Si Mahasewel ni sebenarnya hanya dengan tujuan untuk memburuk - burukkan pihak Kerajaan. Itu je tujuan dia.

Bila kena tangkap, dia senang la nak dapatkan simpati dari orang ramai. Kononnya nak tunjuk la yang dia ni salah seorang mangsa kezaliman pihak Kerajaan.

Macam yang SH cakapkan tadi. Kalau Kerajaan ni zalim, dia tak mungkin dihadapkan ke muka pengadilan der. Dah tentu - tentu hilang terus je. Apa susah - susah buang masa nak buat dakwaan di mahkamah!!! Buat mengabihkan masa je!!!
Categories: , , ,

3 ulasan:

  1. melayu bodoh!! nak jadi hero sila pergi ke plastin.... disana anda boleh berjuang.. tak payah jadi hero jalanan dinegara sendiri.

    BalasPadam
  2. tak apa kalau dia nak duduk dalam sbb tak nak byr ikat jamin.. bagilah pelung dia duduk dengan pembunuh, penjenayah tegar.. silap2 kena jubor dengan kawan2 kat dalam..hahah

    BalasPadam
  3. rasakanlah sepak terajang jadi activist mahasiswa KONON. kalau tak kena tangkap, kau la manusia paling pandai kan??? takpe ini semua utk kau jugak, utk kau rasa betapa enak nya jadi banduan !!!

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping