Jumaat, Jun 07, 2013


Handal apa Si Tian Chuak ni? Handal baring atas jalan raya depan lori FRU? Takat tu je ke kehandalan Si Tian Chuak tu? Atau dia handal dalam berbicara?

Orang yang handal berbicara ni berani memikul tanggungjawab tentang apa yang diperkatakan. Bukannya jenis orang yang penakut macam Si Tian Chuak tu.

Dia pandai bercakap, tapi bila didakwa percakapan dia tu ada unsur - unsur Negatif, dia mula menafikannya. Dia tuduh orang pulak yang buat fitnah.

Itu satu bukti jelas yang Si Tian Chuak tu bukan la seorang yang Handal seperti mana yang didakwa oleh segelintir pencacai Pakatan Pembangkang.

Handal apa kalau bila dia didakwa dalam mahkamah terus nak failkan rayuan untuk mengenepikan dakwaan tersebut dengan harapan dakwaan tersebut gugur?

Orang yang Handal dia berani berdepan dengan apa saja halangan yang dihadapkan kepada dia. Dia mampu tempuhi dugaan tanpa sebarang alasan.

Hanya orang Penakut dan Pengecut macam Si Tian Chuak tu sahaja yang akan memfailkan rayuan untuk menggugurkan dakwaan terhadap dia.

Hanya seorang yang Bacul dan bersikap Pondan macam Si Tian Chuak tu sahaja yang akan memberikan alasan - alasan untuk mengenepikan tuduhan.

Walhal, tuduhan dan dakwaan tersebut dibuat atas tindakan serta perbuatan dia sendiri. Bukannya orang lain yang buat benda tu. Yang menghasut bukan orang lain.

Si Tian Chuak tu jugak yang buat. Dan dengan muka yang tak malu, Si Tian Chuak tu mengaku tak bersalah. Bermakna, dia sedia berhadapan dengan apa saja rintangan.

Jadi, kalau dia dah bersedia menafikan dakwaan yang dibuat terhadap dia, kenapa perlunya dia untuk memfailkan rayuan untuk menggugurkan dakwaan tersebut?

Itu tandanya dia takut nak berhadapan dengan Kebenaran. Itu buktinya dia memang seorang pemimpin yang Bacul dan tidak bertanggungjawab.

Saranan SH kepada AG. Hapuskan sistem rayuan ini selagi kes belum dibicarakan didalam mahkamah. Bicara dulu, baru buat rayuan. Dengan cara itu, baru la Hakim tak banyak kerja. Dan dengan cara itu jugak, malaon macam Si Tian Chuak ni tak dapat melarikan diri!!!
Categories: , , ,

1 ulasan:

  1. Setuju,

    Bicara dulu baru Merayu, ini belum apa dah merayu, apa Bacul punya orang

    kita tau spesis ni memang takut mati, takut sakit, takut rugi segalanya dia takut.

    tak boleh dibiarkan puak ni, kasi hantam je. lembik sangat.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping