Selasa, Jun 18, 2013

 

Sudah terang lagi bersuluh bahawa Syiah merupakan salah satu ajaran Islam yang lari dari tuntutan syariat Islam. Pun masih ada jugak orang nak tegakkannya?

Sekarang, golongan yang nak menegakkan Syiah ni sudah mula berkembang dalam Parti Angguk Saja tu secara terang - terangan. Sebab itu diorang berani bagi amaran.

Sebelum ini, Timbalan Menteri Besar Kelantan menyelar perkembangan Syiah di Malaysia dan bertekad untuk menyekat kebebasan mereka di Malaysia.
“Kita tidak boleh biarkan fahaman Syiah berkembang dengan bebas, walaupun kita hormati pegangan dia, tapi dalam konteks masyarakat kita di Malaysia, pada pandangan kita, kerajaan persekutuan dan kerajaan Kelantan sendiri, pegangan kita adalah Sunnah Wal Jamaah.
“Kumpulan Syiah ini apabila mereka di atas, mereka menekan orang-orang Sunni,”Nik  Amar dilaporkan berkata kepada Utusan Malaysia dua hari lalu.
Tetapi NGO yang juga merupakan salah satu cabang Syiah mengkritik pendirian Timbalan MB Kelantan itu dengan mendakwa ianya hanya modal Politik semata - mata.
“Pergerakan AsSajjad berasa hairan dengan kenyataan di atas dan menganggapnya sebagai satu modal politik untuk beliau dan jalur ‘Islam Keras’ berkembang di dalam PAS tersebut.
“Ini memandangkan Parti Islam Semalaysia akan berdepan dengan muktamar pemilihan tidak lama lagi. Adalah dipercayai, kata-kata beliau ‘tidak akan membiarkan pengaruh Syiah berkembang dalam parti itu sendiri’ merupakan satu modal kempen awal oleh blok ‘Islam Keras’
Sehubungan itu Umar turut mengingatkan Nik Amar berkenaan kunjungan hormat dan hubungan baik yang dibina pimpinan PAS kepada Parti Motafeleh di Iran dua tahun lepas.
Persoalannya sekarang, adakah PAS akan berdiam diri dan memberikan laluan dengan begitu sahaja kepada golongan Pro Syiah ni terus berleluasa didalam parti mereka? 

Adakah mereka juga sanggup mensyirikkan Allah S.W.T dengan menyokong golongan tersebut? Ini persoalan yang perlu dijawab oleh PAS. Jangan setakat tau nak salahkan orang lain sedangkan kain sendiri pun diorang tak pandai nak jaga!!!
Categories: , , ,

3 ulasan:

  1. Demi kuasa..dengan SYAITON pun dibolehkan bekerjasama.

    BalasPadam
  2. Syiah bukan Islam dan bukan juga salah satu dr ajaran Islam. Totally out. Namun begitu sikap berbaik dgn Iran bukan bermakna mengiktiraf agama mrk. Spt juga kita berbaik dgn S'pore, US dsb.

    BalasPadam
  3. majlis syura xkn senyap jer kot..ini perkara serius

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping