Isnin, Jun 24, 2013


Semalam, SH siarkan satu gambar dalam laman Fanpage di Facebook dengan niat supaya mereka yang berkhemah di Padang Merbok tu buat benda yang berfaedah.

Memandangkan malam semalam merupakan malam Nisfu Sya'aban, maka ada baiknya mereka yang berkhemah tu dirikan solat berjemaah dan baca yassin.

Amalan itu memang satu tuntutan didalam ajaran Islam sempena kita menyambut kedatangan bulan Ramadhan yang akan tiba tak lama lagi.

Ramai jugak la yang bagi komen dan respon mengenainya. Tapi, ada jugak dikalangan penyokong Pakatan ni yang tak puas hati. Macam - macam dakwaan diorang buat.

Ada yang tuduh SH sengaja nak sebar fitnah dengan memaparkan gambar tersebut. Itu yang SH herannya. Diorang ni jenis orang yang tak membaca ke?


Diorang ni lebih tumpu kepada gambar dari nak baca kenyataan yang dibuat. Gambar tu hanya sekadar hiasan untuk memberikan gambaran mengenai keadaan semasa.

Gambar tu menunjukkan gambar peserta Himpunan Black 505 yang tengah berkhemah. Adakah gambar itu lebih penting dari mesej yang hendak disampaikan?

Bagi SH, apa yang nak disampaikan ialah mengenai malam Nisfu Sya'aban tu. Alang - alang diorang dah berhimpun ramai - ramai, adalah lebih baik diorang dirikan solat berjemaah, baca Yassin dan buat solat hajat. Ada jugak faedahnya dari berkhemah sesaja!!!
Categories: , , ,

2 ulasan:

  1. Poyo la pulak yang dok komen tu...mcm la dia alim sgt nk suruh org insaf... puak2 ni bukan boleh kata apa admin oi...depa saja betoi...mcm haram aku tengok...aku tak ada pulak baca kata org yg dirikan khemah tu kena saman? Ada ke? Yang paling kelakar beratus ribu org datan perhimpunan datang tu yg x blh belah penipu!!!

    BalasPadam
  2. tu la....yg satu asyik citer bohong.. yg satu lagi jika ceramah memaki org aje..bukan ceramah agama tapi asyik ceramah politik.. jika tak mengutuk tak buat fitnah tak syokk.. ambik la dalil yg depa suka aje..putar la dalil tu jadi bhn ketawa...lepas tu takbir... inilah jadinya..

    tu pun pak mut tak abis citer pasal mlm tu apa nabi kita buat... saya citer sikit lah ya..jika salah maafkan saya...

    mlm pertama..nabi kita bersembahyang menangis memohon ampun utk umatnya supaya masuk syurga tapi bukan utk dirinya... lalu dtglah malaikat beri jawapan dr Allah yg bersetuju tapi hanya 1/3 dr umat nabi..Nabi kita bertanya bagaimana 2/3 lagi..malaikat berkata ia tidak tahu

    Mlm kedua..nabi memohon lagi sambil mengalir air mata tak berhenti utk umatnya agar diampunkan dosa dan masuk syurga.. malaikat dtg lagi dan beri jawaban dr Allah.bersetuju 2/3. nabi berkata lagi bagaimana 1/3 lagi..malaikat berkata ia tidak tau.

    Mlm ketiga..terakhir...perkara yg sama nabi kita lakukan utk umatnya...sekali lagi malaikat hadir memberi khabar gembira...Allah bersetuju dgn doa nabi kita 3/3 kecuali golongan ini..Allah tidak akan mengampunkan selagi sampai mlm ini setiap tahun mereka tidak berubah..

    Berapa byk golongan yg dinyatakan??? golongan apakah itu???!?! cari sendirilah ya...

    pak mut...elok juga kita selang seli dgn agama. bagi yg pekak kan telinga...biarlah mereka..

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping