Selasa, Julai 30, 2013


Kalau pagi tadi, Si Mahfuz Bean ni tayang kemaluan dia depan orang ramai dengan mendakwa kononnya dia tak tau Syiah tu apa. Dia kata Syiah tu 'Kuih Berbuka Puasa'.

Tapi sebab nak sindir orang punya pasal dan niat nak memburukkan Kerajaan, nampak gayanya Si Mahfuz Bean tu tau pulak apa Syiah tu.

Malah dia siap buat tuduhan melulu terhadap tindakan Kerajaan dengan menyifatkan mereka memberi publisiti murahan kepada gerakan tersebut.
“Saya puji usaha mereka. Memang patut kita membanteras pengembangan ajaran itu tetapi kerajaan tidak patut mereka memberi pendedahan terlalu meluas.

"Pendedahan yang terlalu meluas akan menyebabkan generasi muda tertarik ingin mendalami Syiah dan kelak akan menyukarkan usaha kerajaan menghalang fahaman ini meresap di negara,” katanya.
Nah! Nampak sangat la yang Si Mahfuz Bean ni sebenarnya nak menipu rakyat. Tadi dia kata dia tak tau apa itu Syiah. Sekarang dah tau pulak?

Pada dasarnya, memang anak muda perlu tau apa itu Syiah. Mereka perlu tau apa perbezaan antara Sunah Wal Jamaah dan Syiah tu sendiri.

Kalau kita setakat bercakap je pasal Syiah, tak jadi apa - apa jika kita tidak tau apa yang membezakan Syiah dengan ASWJ. Itu yang SH pernah nyatakan sebelum ini.

Penjelasan oleh pihak Kerajaan terhadap Syiah itu sangat perlu. Hanya dengan penerangan sedemikian kita dapat menjarakkan diri dari mereka.

Tanpa penjelasan dan penerangan yang sewajarnya, bagaimana mungkin kita nak menjauhkan diri dari gerakan Syiah yang ternyata dari ajaran Islam yang sebenar tu?

Hakikatnya dalam keadaan semasa, Syiah bergerak didalam masyarakat tanpa kita tahu kewujudan mereka sehingga mereka berkembang pesat seperti hari ini.

Kita sendiri tak dapat nak pastikan bagaimana bentuk fahaman Syiah tu dengan sebenarnya. Sebab itulah penjelasan dan penerangan mengenai perkara itu penting. Nanti tak de la kita jadi macam Si Mahfuz Bean tu pulak yang ingat Syiah ni juadah berbuka puasa!!!
Categories: , , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping