Ahad, Ogos 04, 2013


Inilah akibatnya kalau jadi pemimpin tapi tak de ilmu. Akhirnya, memalukan diri sendiri je. Dah ka Bodoh, tak pasal - pasal je kena sekolah dengan Si Nik Aziz tu.

Sebelum ini, Si Mahfuz Bean tu buat lawak Bodoh pasal isu Syiah dalam PAS ni. Al maklum la. Orang setakat lulus SRP ni memang suka buat kerja Bodoh macam tu.

Bila ditanya oleh pemberita, Si Mahfuz Bean tu buat - buat tak tau je pasal Syiah ni. Dia tanya, Syiah tu apa? Kuih untuk berbuka puasa ke?

Hakikatnya, jawapan Bodoh yang keluar dari mulut budak yang lulus sekadar SRP tu hanya untuk mengelakkan diri dari dikaitkan dengan Syiah ni.

Dalam satu kenyataan lain, Si Mahfuz Bean tu membuat dakwaan kononnya isu Syiah ni memberi 'Publisiti Murahan' kepada gerakan tersebut secara tidak lansung.

Kenyataan Si Mahfuz Bean tu merujuk kepada UMNO dan juga pihak media yang didakwa sengaja memperbesar - besarkan isu tersebut.

Tapi lain pulak bagi Mursyidul Am PAS, Si Nik Aziz tu. Dia menjelaskan bahawa pendedahan oleh pihak media mengenai isu Syiah ni satu perkembangan yang baik:
Menurutnya, kebelakangan ini dalam akhbar banyak melaporkan tentang Syiah, ini tanda masyarakat mulai sedar bahawa Islam ini tidak boleh dibuat pandai- pandai. 
"Saya sendiri sudah tiga atau empat kali melawat Iran atas jemputan tetapi akhir-akhir ini walaupun ada jemput, saya tidak pergi, serabut perut tengok (amalan di Iran). 
"Yang peliknya di dunia ini ada empat mazhab fekah iaitu Hambali, Syafie, Hanafi dan Maliki tetapi kesemua pengikut boleh hidup molek dan tidak bertikam, malah ulama di Universiti Azhar pun berlainan mazhab tidak bergaduh. 
"Namun antara Sunni dan Syiah kita bergaduh, tidak boleh hidup bersama, kerana apa? Kerana ada satu pihak yang salah dan jahat tetapi paksa orang lain terima dia. 
"Alhamdulillah perasaan gerun kepada Syiah mula timbul di Malaysia, kerana akhbar menunjuk hal dia, mujurlah," katanya ketika menyampaikan kuliah di hadapan Pejabat Badan Perhubungan Pas negeri, di sini hari ini.
Nah!!! Nampak sangat la tahap mentaliti Si Mahfuz Bean tu jauh lebih rendah dari orang lain. Malah dia tak mampu nak berdiri setaraf dengan pemimpin lain dalam PAS sendiri.

Malang sungguh bagi ahli serta pengikut PAS sebab ada pemimpin macam Si Mahfuz Bean ni. Dah la tak de ilmu, Bodoh bertingkat - tingkat pulak. Lepas tu ada hati nak tunjuk yang dia pandai dari orang lain. Walhal, dia hanya memperbodohkan diri dia sendiri!!!
Categories: ,

1 ulasan:

  1. Molek pulak Pok Nik kali ni dengan kenyataan nya yand selaras dengan pendirian Ahli Sunnah Wal Jamaah. Aku harap Pok Nik dan kepimpinan PAS yang SEPATUTNYA adalah Ahli Sunnah Waljamaah, berkerja keras menyepak keluaq depa yang berfahaman SYIAH dari PAS. Amin.....

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping