Isnin, September 16, 2013


Hehehe... Siapa sangka yang puak - puak Parti Angguk Saja tu pun bersemangat jugak nak sambut Hari Ulang Tahun Hari Penipuan Si Ketua Penipu tu ek.

Cuma cara diorang bagi hadiah ni berlainan sikit dari orang lain. Hadiah diorang ni datangnya dalam bentuk Multaqa Ulama yang menggariskan beberapa resolusi.

Diantara yang menarik perhatian sudah tentu mengenai Tahaluf Siyasi serta cadangan untuk mengkaji semula hubungan diantara PAS dengan PKR.

Biar pun perkara itu dipandang remeh oleh mereka yang berada dalam kem PKR, namun berita mengenai resolusi itu telah membuatkan mereka tak terkeruan.

Dengar kata, Ibupejabat PKR tak berhenti - henti menelefon serta menghantar mesej kepada pemimpin tertinggi PAS agar menolak cadangan Multaqa yang telah dibuat.

Mungkin sebab itulah ada dikalangan penyokong PAS terutamanya dikalangan blogger mereka mula mengeluarkan cerita buruk mengenai perkara tersebut.

Biarpun resolusi itu dibuat oleh mereka yang bergelar 'Ulama' dalam PAS, tapi ianya tetap ditolak dengan alasan - alasan yang tak cukup kukuh.

Di pihak PKR pula, mungkin mereka nampak tenang tatkala berita itu mula tersebar dalam ruangan internet serta mendapat perhatian media.

Tetapi hakikatnya mereka tidak dapat nak duduk dan lihat sahaja. Sesuatu mesti dilakukan dengan segera bagi membendung perkara itu daripada terus berleluasa.

Sebab itu kita lihat Setiausaha Agung PKR, Si Hantu Siputdin tu cepat - cepat keluarkan kenyataan dan cuba mententeramkan keadaan.

Kata Siputdin, resolusi yang dibuat dalam Multaqa Ulama PAS itu tidak akan menjejaskan hubungan diantara PAS dan PKR kerana ianya tidak melibatkan PAS secara menyeluruh.

Tambah Siputdin, resolusi itu hanya dibuat oleh Sayap PAS yakni Dewan Ulama dan bukannya pendirian PAS Pusat. Kata dia, mereka akan tetap bekerjasama seperti biasa.
"Itu hanya keputusan daripada sayap parti, kita akan respon untuk keputusan daripada pucuk pimpinan PAS secara total sahaja bukan Pemuda dan sebagainya.  
"Kita berpegang kepada apa yang telah dipersetujui dalam perjanjian kerjasama Pakatan. Jadi tidak timbul untuk PKR juga untuk mengkaji semula kerjasama politik itu.

"Kita akan terus komited untuk bekerjasama dengan PAS dalam Pakatan, apabila kita telah diberi kepercayaan oleh rakyat melalui undi popular pada PRU lalu," katanya yang dipetik daripada Sinar Harian Online, hari ini.
Nah!!! Kenyataan Siputdin tu jelas menunjukkan yang PKR memang tengah ketar lutut sekarang ni. Diorang cuba nak sembunyikan perkara tu dari pengetahuan umum.

Sama ada resolusi itu dibuat oleh sayap PAS, namun mereka telah bersetuju untuk mengkajinya semula. Bukannya PAS tolak secara bulat - bulat.

Sebab itu Ketua Dewan Pemuda PAS boleh keluarkan hukum 'Haram' bertahaluf siyasi sekiranya ia memudaratkan perjuangan PAS. Jadi, PKR kena sedar diri sikit. Jangan nak tunjuk sombong tak tentu arah pulak!!!
Categories: ,

4 ulasan:

  1. Kau ni semut hitam perangai mcm babi la main sondol je kau dah sondol puki mak kau pi jaga parti kau tu dulu ,

    BalasPadam
  2. ..dulu kini dan selamanya lebai2 kulop dlm pas ni mmg bangang.. taqbir!..

    BalasPadam
  3. Alamak... MACAI sudah marah... hahaha...
    Rasa nak terkentut je baca komen Tanpa Nama 8:52 PTG tu... seram yang amat sangat!!!

    BalasPadam
  4. Jgn mncarut nti aku bg tau nik aziz baru tau.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping