Rabu, September 18, 2013


Walaupun dia dah 'terjaga' Si Karpal Whilchar ni masih juga tidak sedar diri dan tetap juga buta dengan sejarah bila dia keluarkan kenyataan dibawah.

Tidak dapat menerima berita bahawa Si Chin Peng tu dah mati, Karpal Whilchar ni masih juga nak merayu supaya dibenarkan 'Abu Mayat' Chin Peng dibawa ke Malaysia.

Dalam keadaan macam ni, pandai pulak Si Karpal Whilchar tu bertimbang rasa dan memberikan kebenaran tersebut atas dasar kemanusiaan.
Pengerusi DAP, Karpal Singh berkata, kerajaan harus membenarkan abu Chin Peng ditanam di kampungnya di Sitiawan, Perak.

"Kerajaan harus bertimbang rasa dalam isu ini kerana Chin Peng tidak pernah kembali semasa hayatnya," katanya mengulas kenyataan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak yang tidak menerima permohonan ahli keluarga Chin Peng untuk menghantar mayatnya ke Malaysia.
Apa yang pasti, tindakan Si Karpal Whilchar ni sebenarnya satu persediaan untuk diri dia sendiri je sebenarnya. Bukan la nak memperjuangkan Hak Kemanusiaan sangat.

Hakikatnya, Si Karpal tu berharap supaya rakyat Malaysia ni boleh mengingati dia dengan ingatan yang baik - baik selepas dia mati kelak. Sebab tu dia keluarkan ayat macam ni.
Karpal berkata, apabila seseorang meninggal dunia, sejarah lalunya tidak lagi relevan.
Tolong la Karpal!!! Jangan la ingat rakyat Malaysia ni bodoh sangat. Jangan ingat rakyat Malaysia ni mudah nak ditipu dan diperdaya dengan dakyah pembohongan dia.
Sedar la!!! Masih ramai lagi rakyat Malaysia yang hidup hari ini pernah melalui keperitan hidup dizaman Komunis bermaharajalela suatu ketika dulu.

Kalau dia betul - betul nak tunjuk rasa bertimbang rasa, dia perlu fikirkan mengenai perasaan mereka yang terlibat dalam kekejaman Komunis tu.

Dia perlu fikirkan trauma yang masih kekal dalam ingatan anggota keselamatan, rakyat secara keseluruhan yang terlibat secara lansung pada ketika itu.

Kalau itu pun dia tak boleh buat, macam mana dia boleh merayu supaya Kerajaan bersikap bertimbang rasa terhadap Chin Peng ni sedangkan dia sendiri pu n tak mampu buat!!!
Categories: ,

1 ulasan:

  1. bolih bawa masuk bangkai cin peng tu tapi hanya sampai kerumah sesiapa yang berkehendak saja dengan syarat bila mereka mati nanti bangkai mereka tak bolih ditanam di Malaysia

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping