Rabu, September 18, 2013


Hebat beb!!! Ini satu info yang SH dapat dari seorang sahabat mengenai tindakan seorang ADUN DAPigs yang bertindak menghalang perniagaan orang Melayu.

Kisahnya mengenai seorang peniaga Melayu yang mengusahakan perniagaan mencuci kereta. Perniagaan dia mendapat sambutan dari kalangan masyarakat setempat.

Memang dah lama peniaga Melayu tu berniaga. Tetapi, tapak tempat dia berniaga tu katanya disewa dengan seorang pemilik berbangsa Cina.

Dulu, tapak tempat yang disewa oleh peniaga Melayu tu berniaga merupakan sebuah bengkel kereta yang tidak lagi diusahakan oleh pemiliknya. 

Tak semena - mena, pemilik tapak tu nak balik bengkel dia tu. Katanya sebab tempoh sewaan dah habis dan dia tak berhasrat untuk sambung kontrak tersebut.

Kemungkinan pemilik tapak tu pun Pro DAPigs jugak kot. Tu pasal la dia nak 'halau' peniaga Melayu tu dan tak nak sambung semula kontrak sewaan yang diberikan.

Maka, peniaga Melayu tu pun terpaksa cari tapak baru. Dia dapat satu kawasan di atas tanah milik JPS. Jadi dia pun memohon untuk buka perniagaan dia di atas tanah tu.

Semua urusan dah selesai. Dengan JPS tak de masalah. Malah kelulusan dari Pejabat Tanah pun dah dapat. Peniaga Melayu tu pun buat la kerja membersihkan kawasan.

Tanah dah rata, tiang dah naik. Tinggal nak pasang bumbung je lagi. Itu je proses yang tinggal untuk peniaga Melayu tu memulakan semula perniagaan dia sebelum ini.

Tapi tiba - tiba, datang pulak surat petisyen membantah tindakan yang dibuat oleh peniaga Melayu tu. Diorang bantah sebab kononnya peniaga tu dah salah guna kawasan.

Kononnya, kawasan tanah JPS tu merupakan rizab sungai dan tak boleh nak diusahakan oleh orang lain walaupun dengan kelulusan dari mana - mana pihak.

Dan, petisyen bantahan yang ditandatangani oleh penduduk berbangsa Cina tu datangnya dari puak - puak DAPigs yang didalangi ADUN DAPigs kawasan tu sendiri.

Sekarang kita dapat lihat bagaimana DAPigs menggunakan sentimen dikalangan masyarakat Cina untuk terus menentang orang Melayu secara terang - terangan.

Diorang akan buat apa sahaja untuk memastikan orang Melayu ni tak boleh maju dalam bidang perniagaan termasuk la menghalau dan mengeluarkan petisyen bantahan.

Jadi, tak heran la kalau diorang buat bantahan 'kaw-kaw' bila Kerajaan nak bantu ekonomi Melayu/Bumiputera dengan dakwaan yang bukan - bukan.

Diorang tuduh la kononnya Kerajaan ni Rasis, berat sebelah, tak mengamalkan semangat 1Malaysia dan menentang Perlembagaan Negara.

Sebab tindakan Kerajaan tu tak membawa sebarang keuntungan kepada diorang. Andaikata diorang dapat keuntungan, tak de pulak diorang nak bantah ye tak?

Dalam keadaan macam tu pun masih jugak ada dikalangan orang Melayu sendiri yang menentang tindakan Kerajaan. Gamaknya, diorang tu dah buta sangat dengan kuasa, tu pasal la diorang tak mampu melihat Kebenaran macam ni!!!
Categories: ,

1 ulasan:

  1. jangan layan semua permintaan kaum cina ini, sb mereka semua pun tidak menyokong kerajaan BN buat apa bagi bantuan ? mereka semua jenis tak nak berterima kasih. dah dpt pun tetap menentang kerajaan. mcm dap penang pun langsung tidak membantu utk meningkatkan ekonomi Melayu. yg mereka tau bagi kat org2 cina shj, sb mereka berkuasa dinegeri itu.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping